اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

بررسی پرونده‌های متقاضیان واگذاری زمین به صورت اینترنتی در آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: پرونده‌های متقاضیان واگذاری زمین در کمیته فنی اداره منابع طبیعی استان به صورت اینترنتی و از طریق دریافت تصاویر ماهواره‌ای بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

بررسی پرونده‌های متقاضیان واگذاری زمین به صورت اینترنتی در آذربایجان غربی

علی پیر مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های اداره کل منابع طبیعی با تجهیز و تامین اعتبارات لازم در بخش نقشه‌برداری در حال حاضر برای بررسی پرونده‌های متقاضیان واگذاری زمین در کمیته فنی اداره کل از طریق ابزار پیشرفته و به صورت ماهواره‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار در آذربایجان غربی بحث تصاویر ماهواره‌ای و بررسی پرونده‌های متقاضیان واگذاری زمین به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

پیر مرادی یادآور شد: از شش ماه پیش اراضی که برای بحث استعدادیابی و واگذاری از طریق متقاضیان درخواست می‌شود به صورت ماهواره‌ای بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: واحد نقشه‌برداری اداره منابع طبیعی آذربایجان غربی تصاویر ماهواره‌ای مورد نظر در اختیار کمیسیون قرار می‌‌دهد و بررسی و تعیین تکلیف از طریق دریافت تصاویر ماهواره‌ای انجام می‌شود.

پیر مرادی با بیان اینکه این تکنولوژی بسیار مقرون به صرفه بوده و سبب شده تا 90 درصد از هزینه‌های زائد در این بخش که منجر به بازدید کارشناسی و یا اعزام کارشناسان به محل بود دیگر متوقف شود، ابراز داشت: فقط در مواردی بازدید حضوری صورت می‌گیرد که برای بررسی جزییات بیشتر نیاز به اعزام کارشناس به محل باشد.

وی اضافه کرد: با استفاده از این تکنولوژی قادر بوده با دریافت تصاویر ماهواره‌ای از محل مورد نظر مختصات جغرافیایی، طول و عرض، پوشش گیاهی محل و سایر موارد تخصصی زمین به صورت آنلاین بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

پیر مرادی خاطرنشان کرد: اگر زمین از پوشش گیاهی خوبی برخوردار باشد قابل واگذاری نبوده و اگر از پوشش گیاهی کمی برخوردار باشد واگذار می‌شود.

وی اذعان کرد: در سال‌های گذشته برای واگذاری و یا بررسی سیر مراحل واگذاری اراضی در سطح برای متقاضیان بایستی کارشناسان استان با تامین ابزار لازم  از جمله خودرو، تامین ماموریت، تامین راننده و غیره... به محل اعزام می‌شدند و با صرف هزینه‌ای سنگین مسائل زمین مورد واگذاری را بررسی، و اعلام نظر می کردند.

پیر مرادی ادامه داد: هم اکنون این موارد زائد دیگر با ورود تکنولوژی جدید حذف شده و کارشناسان با دریافت تصاویر ماهواره‌ای راحت‌تر به امورات تخصصی زمین پرداخته و در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام نظر می‌نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه اعضای کمیسیون متشکل از 10 تا 15 مسائل زمین مورد واگذاری را بررسی می‌کنند، تصریح کرد: در طول سال حداقل بیش از 300 پرونده واگذاری در آذربایجان غربی در کمیته فنی مرکز استان مطرح می‌شود که با ورود این تکنولوژی روند بررسی پرونده‌ها سرعت بیشتری یافته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام نتیجه می‌شوند.

انتهای پیام/61005/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول