اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چشم راست کودکی که در خطر تخلیه شدن است

دخترک معصوم مرودشتی در انتظار یاری هم‌وطنان

غزل دختر معصوم سه ساله مرودشتی که بر اثر سرطان، چشم چپ وی تخلیه شده و در خطر از دست دادن چشم دیگر قرار دارد، چشم‌انتظار یاری هم‌وطنان نشسته است.

دخترک معصوم مرودشتی در انتظار یاری هم‌وطنان

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، غزل دختر معصوم سه ساله مرودشتی که به سرطان چشم مبتلا شده است، پزشکان در شیراز چشم چپ وی را در دو ماهگی تخلیه کرده‌اند و اکنون اگر درمان وی کامل و صحیح انجام نشود خطر از دست دادن چشم راست او نیز وجود دارد.

مادر این کودک سه ساله صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: هشت ماه بعد از تخلیه چشم چپ غزل، چشم راست وی دچار همین عارضه شد که با مراجعه به پزشک در شیراز اعلام شد که باید به تهران مراجعه کند.

وی در حالی که اشک‌های چشمانش را با گوشه چادر مشکی خود پاک می‌کرد، افزود: با مراجعه به بیمارستان رسول اکرم تهران عنوان شد که عصب چشم چپ غزل سه ساله، درگیر این عارضه نشده بوده و نمی‌باید تخلیه می‌شد و می‌توان از پزشکی که چشم چپ این دخترک را تخلیه کرده شکایت و ادعا کرد که به علت عدم اطلاع از قوانین حقوقی و هزینه‌های دادرسی قادر به احقاق حق نیستیم.

مادر این کودک سه ساله همچنین اضافه کرد: پزشکان بیمارستان رسول اکرم تهران اعتقاد داشتند که سهل‌انگاری و عدم معاینه زیر بیهوشی و درمان کامل، باعث شده است که چشم راست این کودک نیز دچار عارضه سرطان شود.

وی همچنین ادامه داد: برای 15 بار متوالی هر ماه همراه این کودک سه ساله مسیر یک‌هزار کیلومتری مرودشت ـ تهران را با اقامت چند روزه در شرایط سخت و دشوار طی می‌کنم، تا شیمی‌درمانی و معاینه زیر بیهوشی این کودک انجام شود.

مادر این کودک همچنین بیان داشت: چشم راست غزل سه ساله در سه نقطه درگیر سرطان است و گوش‌های وی نیز در خطر ابتلا قرار دارند.

وی ابراز داشت: پدر این کودک کارگر فصلی است و با زندگی در خانه استیجاری و کمک از دیگران و قرض گرفتن با مشقت فراوان تاکنون در درمان این کودک تمام توان خود را به کار گرفته است اما هزینه‌های جنبی و اقامت بسیار گزاف در تهران از عهده وی خارج بوده و ادامه درمان برای خانواده ما دشوار است.

به گزارش فارس، این گفت‌وگو در حضور رباب ابراهیمیان رئیس کمیسیون امور بانوان و مشاور فرماندار مرودشت صورت گرفت.

انتهای پیام/2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول