اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

کارگاه آموزشی روحی و روانی بیماران سرطانی در اراک برگزار شد

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی (تبسم) استان مرکزی گفت: برای نخستین‌بار در کشور کارگاه آموزشی روحی و روانی بیماران سرطانی در اراک برگزار شد.

کارگاه آموزشی روحی و روانی بیماران سرطانی در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احمد قربانی صبح امروز در نخستین کارگاه آموزشی روحی و روانی بیماران سرطانی با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و 500 بیمار مبتلا به سرطان در این انجمن اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 500 نفر از بیماران مبتلا به سرطان با مراجعه به انجمن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 106 نفر کودک هستند که متاسفانه اکثر این کودکان به سرطان خون مبتلا می‌باشند.

وی تصریح کرد: با کمک‌های متخصصین بیمارستان امیرکبیر در یک سال اخیر کودکان مبتلا به سرطان در این بیمارستان تحت درمان و مداوا قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی (تبسم) استان مرکزی با بیان اینکه در هر ماه 60 نفر از پزشکان متخصص به صورت رایگان و داوطلبانه اقدام به مداوای بیماران سرطانی می‌کنند، گفت: در حال حاضر یک هزار و 250 نفر نیز به صورت داوطلبانه کمک‌های مادی و معنوی خود را به این انجمن ارائه می‌دهند.

قربانی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان در چهار کمیته مالی، آموزشی، فرهنگی و درمانی به افراد زیر پوشش خدمات ارائه می‌دهد، بیان کرد: ارائه دو هزار و 400 کمک دارویی، یک هزار و 800 کمک غیر دارویی، ارائه آموزش به دو هزار و 500 نفر از بیماران، اجرای چهار طرح غربالگری و... بخشی از اقدامات انجام شده این انجمن در سال جاری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پروژه ساخت آسایشگاه بیماران سرطانی خاطر نشان ساخت: از آنجا که تعدادی از بیماران سرطانی که برای پرتودرمانی به بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مراجعه می‌کنند از خارج شهر و استان به این شهر می‌آمدند با مشکل اسکان و تردد مواجه بودند، این انجمن عملیات ساخت آسایشگاه را در زمینی به مساحت یک هزار و 600 متر مربع آغاز کرد که این پروژه هم‌اکنون از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود اول آبان ماه افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی (تبسم) استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر 56 خانوار از افراد زیر پوشش این انجمن خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند که انجمن علاوه بر کمک‌های درمانی کمک‌های معیشتی نیز به این افراد ارائه ‌می‌دهد همچنین هزینه‌های خوراک این عزیزان را تامین می‌کند.

قربانی با اشاره به واگذاری مسئولیت اهداء عضو به این انجمن گفت: در این زمینه تاکنون دو هزار و 700 کارت اهداء عضو توسط این انجمن صادر شده است.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات این انجمن بعد از مسائل دارویی را عدم همراهی همراهان بیماران عنوان کرد و افزود: بارها شاهد هستیم زمانی که فردی در یک خانواده دچار سرطان می‌شود، اطرافیان وی در مراحل اول هزینه‌های بسیاری می‌کنند و بیمار را برای مداوا به خارج از استان و حتی کشور می‌برند و سپس زمانی که از همه جا ناامید شدند و هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کردند، به انجمن می‌آیند و انتظار دارند انجمن همه خواسته‌های آنان را برآورده کند که این دور از انتظار است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی (تبسم) استان مرکزی بیان داشت: توجه به مسائل روحی و روانی بیمار بسیار مهم است و اطرافیان فرد مبتلا به سرطان باید شرایط آرامش روحی و روانی بیمار را فراهم کرده و در این بیماری وی را همراهی کنند.

انتهای پیام/87001/ج30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول