اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسکی در سومین نشست تخصصی چالش‌ها و مباحث نوین در مدیریت شهری:

21 عامل ریشه در ایجاد سرطان دارد/ طبیعت یک پزشک است

هوادار محیط زیست ایرانی گفت: 21 عامل ریشه در ایجاد بیماری‌های سرطانی دارد که منجر به جهش سلول‌ها و تشکیل سلول‌های سرطانی می‌شود و تنها طبیعت است که به عنوان یک پزشک می‌تواند تمامی بیماری‌ها را درمان کند.

21 عامل ریشه در ایجاد سرطان دارد/ طبیعت یک پزشک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی بسکی ظهر امروز در سومین نشست تخصصی چالش‌ها و مباحث نوین در مدیریت شهری که در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پرژوه برگزار شد، اظهار کرد: پس از سالیانی که با بیماری دست و پنجه نرم کرده و زندگی آزادی را در طبیعت داشتم به این نتیجه رسیدم که به کل بیماری وجود ندارد و خود بشر با دست خود بیماری‌ها را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به 82 سال سن و اینکه سال‌های متمادی در شهرهای گوناگون ایران زندگی کرده است، تصریح کرد: همیشه در این تفکر که چه عواملی موجب ایجاد سرطان و دیگر بیماری‌ها می‌شود، بودم و چگونه می‌توان این بیماری‌های افسار گسیخته را درمان کرد.

این پزشک ادامه داد: اکنون دریافته‌ام که 21 عامل ریشه در ایجاد سرطان دارد و منجر به جهش سلولی می‌شود ریشه در تغذیه، مکنت، ثروت، قدرت، شکم و مسائل جنسی دارد.

وی با بیان اینکه اگر یک گام به سوی طبیعت بردارید، طبیعت یک صدم قدم به سوی شما برمی‌دارد، اضافه کرد: نخستین خوراک تمام موجودات بشر اکسیژن است که 51 درصد آن توسط درختان و 49 درصد نیز توسط پلاکتون‌ها تولید می‌شود که تمام این عوامل زیست محیطی به دست این بشر ناسپاس دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته است.

بسکی تاکید کرد: 30 درصد سرطان‌ها به دلیل کودهای شیمیایی است که امروزه بشر برای پرورش میوه و سبزیجات استفاده می‌کند در صورتی که دفع آفات گیاهی را خداوند در طبیعت قرار داده است.

وی بر اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک تاکید و بیان کرد: با استفاده از کودهای شیمیایی در پرورش گیاهان نه تنها گیاهان را از بین می‌بریم بلکه با دست خود جامعه بشری را نیز نابود می‌کنیم.

این گیاهخوار ایرانی اضافه کرد: طبیعت خود یک پزشک است که می‌تواند بهترین درمانگر برای انواع بیماری‌ها باشد، این در حالی است که پزشک با معلول مبارزه می‌کند نه با علت.

وی ادامه داد: طبیعت یکی از مبعوثات خداوند است که باید به آن احترام گذاشت تا بتوان حیات خود را حفظ کرد.

بسکی با اشاره به تذکراتی که در تمام دوران‌ها به مسئولان در مورد آلودگی هوا، آب و غذا داده شده است، یادآور شد: متاسفانه در نظرگیری این مسائل زیست محیطی اهمیتی برای مسئولین ندارد و برج‌سازی و سدسازی در درجه بالاتری قرار داد تا از انرژی خورشیدی و طبیعی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فرار از مدرنیته یکی از راه‌های خلاصی از بیماری‌ها است، گفت: تجربه لذت‌های پشت سر هم منجر به انواع بیماری‌ها می‌شود و جوع یا گرسنگی یکی از مهمترین عوامل درمان بیماری‌ها است. 

طرفدار محیط زیست ایران اظهار کرد: پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، استفاده از محصولات ارگانیک و استشمام هوای پاک از جمله عواملی است که بر سلامتی انسان‌ها تاثیر دارد.

انتهای پیام/63007/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول