اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول مواد آرایشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

اشعه‌های مضر خورشید عامل بروز سرطان پوست هستند

کارشناس مسئول مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اهمیت محافظت پوست در مقابل اثرات مضر نور خورشید گفت: اشعه‌های مضر نور خورشید عامل بروز سرطان پوست هستند.

اشعه‌های مضر خورشید عامل بروز سرطان پوست هستند

مهرداد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: محافظت از پوست در برابر آفتاب از مواردی است که عدم توجه به آن عواقب نامناسبی خواهد داشت.

پزشک داروساز دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه سلامت پوست موضوع مهمی است که با یک مراقبت ساده می‌توان آن را حفظ کرد، افزود: با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب استاندار و بهداشتی می‌توان تا حد زیادی پوست را در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کرد.

نجفی اثرات مضر نور خورشید، عامل اولیه بروز سرطان پوست، پیری پوست و لکه‌های پوستی است که استفاده صحیح از ضد‌ آفتاب، اثرات مضر اشعه UV و نور مرئی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب، 30 دقیقه قبل از خروج از منزل است، ابراز داشت: با استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار پهن نیز در کنار ضد آفتاب، بخش زیادی از اشعه‌های مضر خورشید به ما نمی‌رسند.

* شیوه صحیح استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

وی با تأکید بر اهمیت استفاده مناسب از کرم‌های ضد آفتاب گفت: شیوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب این است که هر سه ساعت یک‌بار تعویض شود تا بتواند مقاومت لازم از پوست بدن را در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کند.

این پزشک داروساز و کارشناس مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش کرم‌های ضد آفتاب را دارای درجه‌بندی‌های متفاوتی دانست و گفت: استفاده مجدد از ضد آفتاب بعد از هر سه ساعت مهم‌تر از میزان درجه SPF آن است.

نجفی ادامه داد: وقتی فرد در فضای آزاد به عنوان مثال هنگام شنا کردن است باید هر یک ساعت ضد آفتاب خود را تعویض کند و این کار حتی در هوای ابری نیز لازم است.

* باور غلط برخی از مردم در مورد قدرت محافظت از پوست کرم‌های ضد آفتاب

این کارشناس مواد آرایشی و بهداشتی با اشاره به شاخص SPF برای درجه‌بندی کرم‌های ضدآفتاب، اظهار کرد: SPF، فاکتور محافظت‌کننده کرم‌های ضدآفتاب در برابر اشعه UV خورشید است و نشان می‌دهد که مصرف کننده پیش از رسیدن به مرحله آفتاب سوختگی، چه اندازه می‌تواند بدون آنکه آسیبی به او برسد زیر نور آفتاب بماند.

وی تصریح کرد: این باور که هر چقدر درصد SPF  کرم‌های ضد آفتاب بیشتر باشد، اثرگذاری و قدرت محافظت از پوست آن نیز بیشتر است کاملا" باور غلطی است.

این پزشک داروساز اگر درصد SPF یک کرم ضد آفتاب از حد مجازی بیشتر رود، مواد فیزیکی و شیمیایی آن نیز بیشتر شده که خود عوارضی به دنبال دارد.

این پزشک داروساز ادامه داد: درجه 25 تا 30 درصدی برای اغلب افراد مناسب است و بهتر است برای تامین سلامت و شادابی پوست، اصل تجدید منظم ضد آفتاب در طول روز را رعایت کنیم.

انتهای پیام/82005/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول