اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی و استانداری گلستان برگزار شد

نخستین جشنواره و چهارمین همایش روابط‎عمومی‎های استان گلستان + تصاویر

نخستین جشنواره و چهارمین همایش روابط‎عمومی‎های استان گلستان امروز با شرکت روابط عمومی 50 دستگاه استان گلستان در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد.

نخستین جشنواره و چهارمین همایش روابط‎عمومی‎های استان گلستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نخستین جشنواره و چهارمین همایش روابط‎عمومی‎های استان گلستان با حضور روابط عمومی‌های 50 دستگاه اجرایی استان گلستان و با همراهی و همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان و اداره‌کل روابط عمومی استانداری گلستان امروز با عنوان «نقش روابط عمومی‎ها در تحقق شعار سال» به صورت یک جشنواره یک روزه در سالن اجتماعات استانداری گلستان آغاز و هم‌اکنون ادامه دارد. 

روابط عمومی‎ها حلقه یک جامعه دموکراتیک را فراهم می‌کنند

دبیر همایش و جشنواره روابط عمومی گلستان که وظیفه اجرای برنامه را نیز برعهده داشت در این مراسم گفت: روابط عمومی‎ها حلقه یک جامعه دموکراتیک را فراهم می‎کنند و این نقش روابط عمومی یک نقش کلی در جامعه است که در اجرای وظیفه خطیر سیاست‌گذاری، برنامه‎ریزی و عملکردی و دستیابی به هدف‎ها و ارزیابی میزان توفیق یا عدم توفیق آن را به دنبال دارد.

سید نعمت‎الله قدمگاهی ادامه داد: دستیابی به چنین نقشی سازمان متشکلی را طلب می‎کند تا به درستی جایگاه روابط عمومی را تشخیص داده و از آن حمایت کند.

وی ابراز داشت: این حمایت در قالب اعتماد می‎تواند، کارسازتر شود، چراکه در سایه اعتماد مدیران سطح بالا اقتدار روابط عمومی تثبیت می‎شود.

دبیر همایش و جشنواره روابط عمومی گلستان بیان کرد: حمایت‌های دیگر نظیر حمایت مادی و انسانی نیز در سایه اعتماد و اقتدار حاصل می‎شود.

روابط عمومی عمل مدیریت است که به وسیله آن افراد جامعه مورد سنجش قرار می‎گیرند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‎و‎گو با خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: بدون تردید یکی از عوامل توسعه یا رکود اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوامع کیفیت کار روابط عمومی‎هاست.

حسین مومنی در ادامه گفت: باید بدانیم روابط عمومی‎ با ابزار و مصالح سخت و بی‎جان طبیعت سروکار ندارد و حوزه عمل آن احساسات و عاطفه‎ها و در یک کلام نفوذ در افکار عمومی است و ارتباط داشتن در حوزه عاطفه‎ها و احساسات اوج اهمیت و حساسیت روابط عمومی را نشان می‎دهد.

وی افزود: روابط عمومی عمل مدیریت است که به وسیله آن افراد جامعه مورد سنجش قرار می‎گیرند و روش کار و طرز عمل یک فرد یا یک موسسه با مصالح عمومی منطبق می‎گردد و برنامه‎ای برای جلب تفاهم و مقبولیت عامه به معرض اجرا گذاشته می‎شود.

مومنی اعلام کرد: از همین رو دانشگاه جامع علمی کاربردی با دیدگاه مهارتی وارد این حوزه شده و این رشته تحصیلی را با گرایش‎های مختلف برای دانشجویان خود به صورت عملی و مهارتی ارائه می‎کند.

وی اذعان داشت: با تخصصی شدن روابط عمومی و ورود افراد متخصص سبب خواهد شد که با ارتقا جایگاه روابط عمومی شاهد رشد و پویایی سازمان‎ها باشیم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با این رویکرد دانشگاهی و مهارتی بتوانیم افراد شایسته را در این حوزه تربیت و روابط عمومی و جایگاه آن را بیش از گذشته در سازمان‎ها و افراد جامعه بشناسانیم. 

کار در حوزه روابط عمومی یک فعالیت حدود 16 ساعته در طول روز است / روابط‎عمومی‎ها افسران ولایتند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان در بخشی از صحبت‎های خود در این مراسم اظهار داشت: فقر شناخت درست از روابط عمومی در جامعه و در نگاه برخی از مدیران و مسئولان که گاهی این کم‌اطلاعی به جهل در خصوص روابط‎عمومی‎ها نزدیک می‎شود، بروز برخی از مشکلات و چالش‎ها را در این حوزه سبب می‎شود.

وی ادامه داد: کار در حوزه روابط عمومی یک فعالیت حدود 16 ساعته در طول روز است و گاهی در برخی دستگاه‎ها و در ذهن بعضی این مسئله بیان می‎شود که مگر روابط عمومی چکار می‌کند؟

علی‎صادق مقدسی، روابط‎عمومی‎ها را افسران خوب ولایت خواند و افزود: به طور معمول مهم‎ترین عرصه فعالیت رسانه‎های معاند اعم از داخلی و خارجی عرصه‎ی خلق حماسه سیاسی که در پیش رو داریم و عرصه انتخابات است.

وی ابراز داشت: سابقه عملیات روانی هم که انجام داده‎اند، نشان داده است که به طور کامل مسائلی را که در کشور می‎گذرد و نقشه‎های خود را به صورت هدفمند دنبال می‎کنند تا فضای رسانه‌ای انجام بدهند و به طور معمول تاکتیک‎هایی را به کار می‌گیرند و تلاش می‎کنند تا از همه ظرفیت‎های موجود همانند ایجاد ابهام و شبهه‌افکنی، شایعه، تفرقه، نقل خبر از منبع ناشناخته و موهوم و انگ زدن بهره ببرند.

وی افزود: ما به عنوان افراد رسانه‎ای و تأثیرگذار در افکار عمومی باید سعی کنیم تا با شناخت حربه‎های دشمن و انعکاس اخبار صحیح و کامل و بیان نقاط منفی و مثبت که در کشور وجود دارد نقشه‎ها و حربه‎های دشمن را خنثی کرده و در ایجاد آرامش در جامعه نقش تاثیرگذار را ایفا کنیم. 

حضور و نقش پررنگ روابط عمومی‎ها در انتخابات به کشور مصونیت می‎دهد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به عنوان جشنواره و اهمیت انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: روابط عمومی‎ها در تمام ایام سال و به خصوص در این ایام که به انتخابات نزدیک‌تر می‎شویم باید در راه تبلیغ و تبیین بیانات مقام معظم رهبری تلاش بیش از پیش را داشته باشند.

علیرضا جمشیدی اضافه کرد: این انتخابات به دلیل اینکه دو انتخابات را به صورت همزمان برگزار می‎شود مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به این نکته اشاره کردند که هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هر دو از اهمیت بالا و تاثیرگذار در جامعه برخوردار هستند.

وی ابراز داشت: ما در انتخابات گذشته در مشارکت در انتخابات رتبه چهارم را در کشور کسب کردیم و در موضوع مدیریت انتخابات حائز رتبه اول شدیم.

جمشیدی اعلام کرد: در نظرسنجی‎ها و برسی‎های امسال نیز پیش‎بینی می‎شود که استان گلستان هم در حضور و هم در مدیریت انتخابات رتبه دوم را کسب خواهد کرد و این مهم با همکاری روابط عمومی‎ها سرعت و دقت بیشتری را به خود خواهد داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‎ها در انتخابات و بیان این اهمیت از دیدگاه مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: حضور و نقش پررنگ روابط عمومی‌ها در انتخابات به کشور مصونیت می‎دهد و به انقلاب آبرو می‎بخشد.

وی خطاب به روابط عمومی‎ها گفت: شما هستید که می‎توانید فضای انتخاباتی را در کشور منطقی کنید و به حضور مردم در خلق حماسه سیاسی یاری برسانید. 

اجرای گروه موسیقی و کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در همایش

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بعد از سخنرانی مدیران و مسئولان حاضر در جلسه گروه موسیقی سنتی با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برای اجرای برنامه وارد محل مراسم شد و با اجرای چهار قطعه موسیقی سنتی با موضوع‎های ملی و حماسی توجه حاضران را به خود جلب کرد و مورد تشویق و تقدیر حاضران قرار گرفت.

حمید ضیایی‌پرور، استاد دانشگاه با تحصیلات دکتری در رشته روابط عمومی الکترونیک در ادامه برنامه نیز قسمت کارگاهی و ارائه مطالب تخصیصی این جشنواره را بر عهده داشت و با ارائه مطالب نوین و کاربردی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی الکترونیک به سوال‎ها و مسائل گوناگون مدیران روابط عمومی دستگاه‎ها پاسخ داد.

در ادامه شبیر دائمی نماینده هیئت داوران بیانیه این هیئت را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

 نخستین جشنواره انتخاب برترین‎های روابط عمومی استان گلستان، در چهارچوب چنین نگرشی شکل گرفت تا از یک سو بتواند با انتخاب و معرفی برترین‎ها معیارهایی را برای ارتقا و کمک به پویایی و اعتلای عملکرد روابط عمومی‎ها ارائه کند و از جانب دیگر رقابت سالم و سازنده را بین مدیران و کارشناسان این حرفه، برای نخستین بار در سطح استان ایجاد نموده و کارآیی آنان را در متن توسعه و بالندگی منطقه تقویت کند. 

هیئت داوران با تأکید بر رسالت «مردمداری» روابط عمومی‎ها که فلسفه وجودی این حرفه است، یادآور می‎شود که جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌ها به شکل واقعی آن هر روز برگزار می‌شود و داوران اصلی آن مردم و به ویژه همکاران اداری و مراجعان به سازمان‎ها و ادارات هستند. 

میزان ثبات مدیریت، وابسته نبودن روابط عمومی‎ها به تغییرات پی‎در پی مدیریتی عامل موثری در بهبود ارتقای کیفیت عملکرد آنهاست

هیئت داوران نخستین جشنواره انتخاب برترین‎های روابط عمومی، از اقدام ارزشمند اداره‌کل روابط عمومی استانداری گلستان، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان و علی‌الخصوص مرکز علمی کاربردی گرگان سه در زمینه رشد و توسعه رشته روابط عمومی و همچنین برگزاری این جشنواره تقدیر می‌کند و امیدوار است دبیرخانه دائمی جشنواره انتخاب برترین‌های روابط عمومی استان و توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته روابط عمومی در این دانشگاه راه‌اندازی و حمایت شود.

هیئت داوران در بررسی بی‎طرفانه، علمی و صرفا براساس آثار ارسالی سال 1391 روابط عمومی‎ها، در جلسات متعدد و فشرده، کار بررسی و ارزیابی مستندات در این حوزه را که بالغ بر بیش از 500 اثر از سوی 45 دستگاه سطح استان بود را به سرانجام رساند و امید آن دارد آثار و نتایج این تلاش‌های دلسوزانه و صادقانه، بهبود کیفیت عملکرد روابط عمومی‎ها و توجه بیشتر مدیران و مسئولان را به این مسئولیت اثربخش، در پی داشته باشد و به تصحیح برخی از نگرش‌ها و باورهای سنتی در زمینه کارکرد روابط عمومی در عصر حاضر کمک کند.

هیئت داوران با بررسی آثار ارسالی، معتقد است میزان ثبات مدیریت و وابسته نبودن روابط عمومی‎ها به تغییرات پی‎در پی مدیریتی از یک سو و ماندگاری مدیران این حرفه در نهادها و سازمان‎ها از سوی دیگر، عامل موثری در بهبود ارتقای کیفیت عملکرد آنهاست و با نگاهی به فهرست برترین‎های این دوره مشخص می‌شود، روابط عمومی‌هایی بیشتر حائز رتبه شده‎اند که دارای ثبات نسبی در مدیریت سازمانی بوده و استفاده از نیروهای تحصیلکرده و متخصص را مدنظر قرار داده‎اند. 

هیئت داوران، انتظار دارد روابط عمومی‎ها، مستندسازی فعالیت‎ها را در برنامه‌های کاری خود قرار دهند و معتقد است روابط عمومی‎ها باید توجه بیشتری به فعالیت‎هایی چون ارتباطات مردمی، مدیریتی، آموزشی، ارتباطات رسانه‌ای داشته باشند.

هیئت داوران با قدردانی مجدد از تمامی افرادی که آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کرده‌اند، با افتخار اعلام می‎کند که داوری‎ها در کمال بی‎طرفی و عادلانه انجام شده است؛ گرچه احتمال خطاهای جزئی و ناخواسته را کاملاً منتفی نمی‎داند.

در پایان هیئت داوران نخستین جشنواره روابط عمومی‌های استان گلستان ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت‌کنندگان، بار دیگر زحمات و تلاش‌های مدیران و کارشناسان روابط عمومی را ارج نهاده و از خداوند بزرگ برای همگان آرزوی توفیق و بهروزی مسئلت می‎کند.

هیئت داوران نخستین جشنواره روابط عمومی‎های استان گلستان محمد احمری، شبیر دائمی، مجتبی رضوانی، سپیده سپهری، محمد غلامی - محمدحسین منتظری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در پایان این مراسم 39 نفر از برگزیدگان رتبه‎های مختلف اول تا پنجم در بخش‎های گوناگون انتشارات، گزارش عملکرد، عملکرد خبری و رسانه‎ای، همایش و جشنواره، سمعی و بصری، الکترونیک و ارتباط مردمی تقدیر کرد.

انتهای پیام/83004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول