اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

کاهش 75 درصدی قتل در بیرجند

فرمانده نیروی انتظامی بیرجند گفت: در شش ماهه نخست امسال میزان قتل در بیرجند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد کاهش داشته است.

کاهش 75 درصدی قتل در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شجاعی‌نصب صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جرائم در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: در این مدت جرائم خشن، ناامن‌کننده، سرقت‌های مسلحانه بانک و طلافروشی نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که سرقت‌های جیب‌بری 70 درصد، سرقت اتومبیل 40 درصد، کیف‌قاپی 39 درصد و سرقت موتورسیکلت 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بیرجند کاهش داشته است، ادامه داد: در موضوع قتل 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

توزیع 4 هزار بروشور آموزشی در بیرجند

فرمانده نیروی انتظامی بیرجند از رخ دادن یک مورد قتل در شش ماهه نخست امسال در بیرجند خبر داد و یادآور شد: در شش ماهه نخست سال گذشته چهار مورد قتل در بیرجند رخ داده است.

شجاعی‌نصب با بیان این‌که در سرقت‌های مهم منزل و مغازه در مرکز استان خراسان جنوبی یک درصد کاهش داشته‌ایم، اذعان داشت: در سرقت‌های خرد قدری افزایش داشته‌ایم.

وی عامل انجام جرائم خرد را بیکاری و سهل‌انگاری از نگهداری اموال دانست و متذکر شد: حدود 4 هزار بروشور آموزشی در منازل مسکونی و ایستگاه‌های اتوبوس بیرجند توزیع شده است.

حضور فعال نیروی انتظامی برای اجرای طرح امنیت مدارس

فرمانده نیروی انتظامی بیرجند با بیان این‌که طرح امنیت بازگشایی مدارس هر ساله اجرا می‌شود، اضافه کرد: در مسیر عبور و مرور دانش‌آموزان و چهارراه‌ها پلیس حضور می‌یابد.

شجاعی‌نصب با بیان این‌که نیروی انتظامی و آموزش و پرورش تعامل خوبی با هم دارند، گفت: حضور نیروهای انتظامی در کنار دبیرستان‌های دخترانه بیشتر است.

وی ادامه داد: این طرح تا پایان فصل تعطیلی مدارس ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی بیرجند خاطر نشان کرد: هوشیاری و دقت والدین دانش‌آموزان با توجه به آسیب‌های اجتماعی، دقت و مراقبت اولیای آموزشی و حفاظت و مراقبت دانش‌آموزان از خودشان سه امر تکمیل‌کننده امنیت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/69010/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول