اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد

ثبت مالکیت 4 میلیون هکتار از اراضی کشور در طرح کاداستر

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر 4 میلیون هکتار از اراضی ملی در طرح کاداستر ثبت شده است.

ثبت مالکیت 4 میلیون هکتار از اراضی کشور در طرح کاداستر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدصادق خیری عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با ساماندهی عرصه‌های ملی و دولتی در طرح کاداستر از بسیاری از سودجویی‌ها جلوگیری می‌شود.

وی به اهمیت طرح کاداستر در کشور اشاره کرد و افزود: این طرح از هرگونه تجاوز و تعدی به سرمایه‎های ملی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ثبت اراضی ملی تاکنون به شیوه سنتی بوده است، یادآور شد: طرح کاداستر شیوه نوین در ثبت اراضی محسوب می‌شود.

وی از ثبت 130 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی به شیوه سنتی خبر داد و اذعان داشت: تاکنون این حجم از عملیات ثبت مالکیت با شیوه سنتی انجام شده است.

خیری با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر در سطح کشور در حال انجام است، افزود: استان زنجان این طرح را آغاز کرده و فعالیت‌های مناسبی داشته است.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور به طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: طرح کاداستر همه اطلاعات مورد نیاز را به صورت یکجا دارد.

وی با بیان اینکه کاداستر یک شیوه مدرن ثبت مالکیت است، افزود: این روش به صورت الکترونیک است و همه اطلاعات توصیفی، مکانی و حقوقی را یکجا ارائه می‌کند.

خیری، ثبت مالکیت را فرایندی مهم برای حراست از اراضی ملی برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر 4 میلیون هکتار از اراضی کشور در این طرح ثبت شده است.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه در طرح کاداستر نمی‌توان اطلاعات را تفکیک کرد، افزود: اطلاعات کاداستر می‌تواند در اختیار عموم مردم باشد.

وی، دسترسی مردم به اطلاعات را موجب تهدید حقوق دولت ندانست و اظهار داشت: هر فردی حق دارد در پلاک‎هایی که ممیزی شده است دسترسی داشته باشد.

خیری به زمان مورد نیاز برای اجرای کامل طرح کاداستر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در یک شرایط عادی 15 سال برای اجرای طرح زمان نیاز است.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد می‌توان این زمان را کاهش داد، گفت: در این صورت طی یک دوره 5 ساله می‎توان طرح کاداستر را به انجام رساند.

وی، اجرای  طرح کاداستر در کشور را دارای مزایای زیادی عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ، احیا و بهره‌برداری مناسب از اراضی با اجرای این طرح محقق می‌شود.

خیری با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور متولی 85 درصد از اراضی کشور است، افزود: اصلی‎ترین مرجع دولتی استخراج اطلاعات اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری است.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین تکلیف اراضی ملی را مهم برشمرد و تاکید کرد: سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جهت تثبیت مالکیت اراضی به شیوه مدرن تلاش می‌کند.

انتهای پیام/73007/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول