اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری:

4 میلیون هکتار از اراضی ملی در طرح کاداستر ساماندهی شد

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تاکنون 4 میلیون هکتار از اراضی ملی در طرح کاداستر ساماندهی شده‎ است.

4 میلیون هکتار از اراضی ملی در طرح کاداستر ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدصادق خیری اظهار داشت: باید با تولی‎گری عرصه‌های ملی و دولتی از هرگونه تجاوز و تعدی به این سرمایه‎های ملی جلوگیری شود؛ زیرا تا زمان ثبت مالکیت در اراضی ملی، هجوم سودجویان را در عرصه‎های منابع طبیعی شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه طرح کاداستر یک شیوه مدرن ثبت مالکیت منطبق بر فضای الکترونیک است، افزود: در این روش، همه اطلاعات اعم از حقوقی، توصیفی و اطلاعات مکانی اراضی در یک بسته جمع‎آوری می‌شود.

خیری افزود: با اجرای طرح کاداستر امکان سودجویی، دخل و تصرف در هیچ عرصه‎ای وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص مدت زمان اجرای طرح کاداستر گفت: اگر تمام نیازهای اجرایی این عملیات آماده شود، طی یک دوره پنج ساله می‎توان طرح کاداستر را در کل کشور به انجام رساند.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری ‏با بیان اینکه 130 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی به شیوه سنتی تثبیت مالکیت شده است، گفت: با توجه به مزایای کار به شیوه نوین دستورالعمل کاداستر اراضی ملی را در حال انجام داریم.

خیری با بیان اینکه منابع طبیعی متولی تعیین مالکیت در 85 درصد از اراضی کشور است، تأکید کرد: سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان اصلی‎ترین مرجع دولتی اطلاعات مورد نیاز این طرح را تولید و در اختیار اداره ثبت قرار می‎دهد که پس از تأیید اداره ثبت در سامانه مربوطه قرار می‎گیرد که تأیید اداره ثبت به معنی تهیه سند تک برگی در این طرح است.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه این اطلاعات باید قابل دسترس عموم باشد، اظهار داشت: یکی از مزایای این شیوه این است که هر فردی حق دارد در پلاک‎هایی که ممیزی شده است، دسترسی داشته باشد و این امر نه تنها حقوق دولت را تهدید نمی‌کند بلکه موجب عدم تعدی به اراضی ملی می‌شود.

انتهای پیام/2249/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول