اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

بیش از 90 درصد اراضی ملی آذربایجان غربی ممیزی شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بیش از 90 درصد اراضی ملی آذربایجان غربی ممیزی شده است.

بیش از 90 درصد اراضی ملی آذربایجان غربی ممیزی شده است

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عمده وظیفه در تشکیلات منابع طبیعی و آبخیزداری، اخذ سند مالکیت دولت برای اراضی ملی است.

وی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان تنها ارگان دولتی است که برای اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی اخذ سند کرده و مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی در خزانه ثبت می‌شود.

پیرمرادی ابراز داشت: زیر ساخت‌ها و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر استان بستگی به این دارد که هر استان چقدر عرصه ملی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم و اساسی اداره کل منابع طبیعی استان تشخیص اراضی ملی و تثبیت حاکمیت دولت بر این اراضی است، تصریح کرد: در این راستا تفکیک اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت بر انفال، بیش از 90 درصد از اراضی ملی آذربایجان غربی ممیزی شده و در حال حاضر نیز کارهای نهایی برای دریافت اسناد مالکیت اراضی در دست اقدام است.

پیرمرادی با اشاره به اینکه مراتع به بخش صنعتی واگذار نمی‌شود، ادامه داد: اراضی ملی واگذار می‌شود و در بخش واگذاری صنعت نیز اغلب اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مباحث استعدادیابی و تخصیص را انجام می‌دهد.

وی ابراز داشت: امید است با مشارکت و همراهی سایر ارگان‌های ذی‌ربط در تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی به خصوص اداره کل ثبت و اسناد استان شاهد اتمام ممیزی اراضی ملی آذربایجان غربی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

پیرمرادی اضافه کرد: آمار دقیق از امور اراضی جمع آوری شده و واگذاری پروسه خاصی دارد که امور اراضی در این قضیه دخیل است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با داشتن بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارای ظرفیت‌های بالا برای توسعه همه جانبه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

پیر مرادی به مسئله استعدادیابی اشاره کرد و گفت: مکان‌هایی که پتانسیل برای بحث تولید آب یا احداث طرح و امکان واگذاری وجود دارند توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استعدادیابی می‌شود.

انتهای پیام/61005/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول