اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتظارات مردم از استاندار جدید

توسعه و جبران عقب‎ماندگی‌ها باید اولویت استاندار جدید زنجان باشد

با توجه به تاکید اغلب شهروندان زنجانی مبنی بر عدم توسعه این استان متناسب با ظرفیت‌ها، تمرکز برای رفع دغدغه شهروندان زنجانی در این عرصه از مهم‌ترین اولویت‌های استاندار آینده زنجان محسوب می‌شود.

توسعه و جبران عقب‎ماندگی‌ها باید اولویت استاندار جدید زنجان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موضوع انتخاب استانداری و فرد مورد نظر برای این منصب بحث جدی این روزهای استان زنجان است.

این موضوع متناسب با حال و احوال و گرایش‌های افراد، مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد و سئوال اصلی این روزهای محافل رسانه‌ای استان زنجان هم محسوب می‌شود.

این موضوع به ویژه شاخص‌های لازم برای فرد مورد نظر برای تصدی این سمت در زنجان اغلب مورد سئوال فعالان رسانه‌ای است که هر کس بسته به گرایش و گروه خود در این راستا صحبت می‌کند.

اما آنچه که در ویژگی‌های عنوان شده برای متصدی سمت استانداری زنجان در صحبت‌های همه فعالان متبلور است، تاکید اغلب صاحبنظران بر بومی بودن فرد مورد نظر برای سمت استانداری زنجان است.

آنهایی که در مورد شاخص‌های لازم برای فرد منصوب در سمت استانداری زنجان اظهار نظر می‌کنند آشنایی به مسائل و مشکلات را از اولویت‌های نخست برای فرد مورد نظر عنوان می‌کنند که نا‌خود‌آگاه بومی بودن را در ذهن نمایان می‌کند.

دیگر شاخص تکرار شده در بین شاخص‌های مورد نظر برای استاندار زنجان عدم تعلق به گرایش خاص سیاسی است که این نکته جای بسیار تامل دارد که اگر فرد منصوب به یک گروه خاص تعلق داشته باشد دیگران حاضر به پذیرش این مسئله خواهند بود.

اما به راستی چه کسی و با چه ویژگی‌هایی می‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم استان زنجان باشد و مردم این استان چه انتظاراتی از استاندار آینده دارند.

آپرا یکی از فعالان رسانه‌ای در زنجان داشتن قدرت چانه‎زنی در مرکز برای جذب سرمایه را از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای استاندار زنجان دانست و گفت: جبران عقب‎ماندگی‌های تاریخی زنجان بدون داشتن قدرت نفوذ در مرکز کشور برای جذب بودجه خارج از قواعد موجود غیر قابل جبران است.

شکیبا شهروند زنجانی با اشاره به صاحب نفوذ بودن استاندار فعلی زنجان در مرکز کشور تصریح کرد: ای کاش استاندار بعدی به همراه این قدرت تاثیرگذاری در مرکز کشور قدرت انتخاب معاونان و همراهان صاحب فکر را برای حرکت همزمان داشته باشد چراکه یکی از عوامل بر زمین ماندن طرح‌ها در زنجان، عدم همراهی از طرف مدیران استانی است.

دیگر شهروند زنجانی توجه به همه مناطق استان برای توسعه را از ضرورت‌های آینده دانست و افزود: باید متوجه بود که اغلب شهرهای این استان هنوز حال و هوای روستایی دارد و در واقع فقط عنوان شهر را به خود گرفته است.

مجید حیدری فعال اقتصادی با اشاره به اینکه همه مسئولان استان زنجان به کم بودن درآمد‌های مردم اذعان دارند و می‌گویند درآمدهای این استان با هزینه‌ها همخوانی ندارد از این رو برای رفع این نقیصه باید برنامه‌ریزی انجام شود که این کار نه تنها لزوم حضور یک استاندار قوی را در زنجان ضروری می‌کند بلکه تیم کاری توانمند متناسب با مشکلات مردم را هم متذکر می‌شود چراکه پیشبرد امور نمی‌تواند قائم به یک شخص خاص باشد.

هوشنگ رحمانی شهروند زنجانی که در عرصه هنر فعالیت می‌کند در مورد انتظارات خود از استاندار آینده زنجان گفت: برخورد محترمانه و هم‎ شأن یک هنرمند تا توجه به معیشت این قشر از جامعه که سیاستمداران حتماً راه‌های نیل به آن را می‌دانند از درخواست‌های ما هنرمندان است.

به راستی پاسخگویی به نیازهای شهروندان زنجان به چه صورت باید انجام شود و آیا اصلاً امکان‎پذیر است؟

اما به نظر می‌رسد با توجه به تاکید اغلب شهروندان زنجانی مبنی بر عدم توسعه این استان متناسب با ظرفیت‌ها، تمرکز برای رفع دغدغه شهروندان زنجانی در این عرصه از مهم‌ترین اولویت‌های استاندار آینده زنجان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول