اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خوی مطرح کرد

استقبال ایستاده مردم خوی از برنامه‌های هفته شیراز

نایب رئیس شورای شهر خوی گفت: استقبال ایستاده مردم شهر خوی در نخستین شب از برنامه هفته فرهنگی شیراز، خود گویای تمام مسائل است.

استقبال ایستاده مردم خوی از برنامه‌های هفته شیراز

سجاد چهره آرا امروز در مورد پاره‌ای انتقادات مطرح شده از سوی مقامات غیرشهری خوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: آنچه که از سوی فرماندار خوی و دادستان مطرح شده، انتقاد خاصی نبوده بلکه این موضوع عنوان شد که چرا مصوبه شورا در مجمع فرهنگی این شهرستان مطرح نشده است.

وی افزود: هفته فرهنگ و هنر شیراز در دوران شورای پیشین تصمیم‌گیری شد و با توجه به تغییر تعدادی از اعضای شورای جدید و اینکه شهرداری خوی در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود این امکان وجود دارد که پاره‌ای کاستی‌ها حاصل شود که خارج از برنامه است.

چهره آرا تصریح کرد: برنامه هفته فرهنگی شیراز در خوی به خوبی در حال برگزاری و استقبال مردم از این برنامه بسیار چشمگیر بوده است.

عضو شورای شهر خوی اضافه کرد: شب گذشته چند هزار صندلی در نظر گرفته شده برای حضور مردم کم آمد و بسیاری از شهروندان به صورت ایستاده تا پاسی از شب نظاره‌گر برنامه بودند.

وی تصریح کرد: برای مردم خوی، شیراز شهر صلح، تمدن، ادب و فرهنگ است و برگزاری هفته فرهنگی و تبادلات فرهنگی بین دیار حافظ و سعدی، شهر هزار مزار، سومین حرم اهل بیت و پایتخت فرهنگی ایران با دارالصفای خوی که شهر شمس و پوریای‌ولی و آیت‌الله خویی است، واجد تاثیرات شگرفی خواهد بود.

چهره آرا بیان کرد: دو شهر شیراز و خوی به واسطه فرهنگ دیرپای خود و وجود امامزادگان و وابستگان اهل بیت عصمت و طهارات و بزرگان شعر و ادب ایران زمین، می‌توانند اتحادی مانا و پایا در زمینه فرهنگ داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما در خوی سعی می‌کنیم که میزبانان واقعی برای کسانی باشیم که از دولت قرآن (به قول حافظ) میهمان ما شده‌اند و بیرق دوستی را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

چهره آرا از برگزاری جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان با تورگردانان شهر خوی خبر داد و گفت: در این جلسه توافقات خوبی در زمینه افزایش تبادلات فرهنگی با شیراز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نیات خیر مردمان شهر حافظ و شمس تمام موانع را پشت سر خواهد گذاشت و خبرهای خوب بیشتری از این تفاهم‌نامه در راه است.

به گزارش فارس، هفته فرهنگی شیراز که هم‌اکنون در خوی در حال برگزاری است بر اساس پیش‌مذاکرات انجام شده در خرداد ماه امسال، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خوی و تفاهم‌نامه همکاری بین این دو شهر فرهنگی در دستور کار قرار گرفت اما در روزهای گذشته خبرهایی از انتقاد فرماندار خوی و دادستان این شهر از هزینه‌های سنگین مراسم این هفته و عدم حضور مسئولان بلندپایه استان فارس در سایت‌های خبری منتشر شد.

انتهای پیام/2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول