اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه خبر داد

صدور 3 هزار ویزای فرودگاهی در شیراز

معاون کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه گفت: در سال گذشته پنج هزار ویزای فرودگاهی و در پنج ماه ابتدای سال جاری سه هزار ویزای فرودگاهی در استان فارس صادر شده است.

صدور 3 هزار ویزای فرودگاهی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن قشقاوی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس اظهار داشت: سال گذشته 21 هزار سند تجاری و دانشجویی در نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس صادر شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس، گفت: این دفتر از جمله دفاتر قدیمی وزارت امور خارجه در کشور محسوب می‌شود که در چند سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته است.

قشقاوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری در برگزاری همایش «فارسی‌ها برای فارس»، بیان کرد: برگزاری این همایش به پیشنهاد استاندار فارس بوده چرا که فارسی‌های پرتعدادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می‌کنند که برگزاری این همایش می‌تواند بر اقبال آنان به سرمایه‌گذاری در فارس بیافزاید.

قشقاوی ابراز داشت: در مباحث اقتصادی باید بیش از گذشته در استان فارس فعالیت انجام شود و به ویژه اینکه سرمایه‌گذاران فراوانی در همسایگی استان فارس وجود دارند که در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها می‌توان آنان را به فارس دعوت کرد.

سهم ویژه نمایندگی وزارت خارجه فارس در جذب سرمایه‌گذار

استاندار فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه باید فعالیت‌های اقتصادی در استان فارس افزایش داشته باشد، گفت: فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس کمک بسیار مهمی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

حسین صادق عابدین افزود: برای افزایش گردشگر در استان فارس نیاز به یک ‌سری از زیرساخت‌ها است که در این میان در مرحله اول باید وضعیت بخش پروازهای خارجی فرودگاه شیراز را ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: بر اساس سند چشم‌انداز حدود 20 میلیون گردشگر باید به طور سالانه به ایران سفر کنند که استان فارس می‌تواند سهم ویژه‌ای در این رقم داشته باشد.

مقام ارشد اجرایی فارس تصریح کرد: استان فارس در عرصه‌های تاریخی، طبیعت‌گردی، فرهنگی، توریسم درمانی، دانشگاهی و... می‌تواند جذابیت‌های مختلفی را برای گردشگران فراهم کند.

استاندار بیان کرد: باید به توسعه فعالیت‌های نرم‌افزاری برای حضور گردشگران بیشتر توجه داشت.

وی همچنین خواستار آن شد که سفر به استان فارس در برنامه میهمانان سیاسی و فرهنگی وزارت امور خارجه قرار گیرد.

خدمات دفتر نمایندگی با بهترین کیفیت و در کمترین زمان

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس نیز در این مراسم گفت: این دفتر سال‌های گذشته بهترین نوع خدمات را در کمترین زمان ممکن ارائه داده است.

حسن خلیلی افزود: فعالیت‌های این نمایندگی در دو بخش ارائه خدمات به ایرانیان مقیم خارج و ارائه خدمات به اتباع ایرانی داخل کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: استان فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی در منطقه اتباع مختلفی را در خود جای داده که در این میان باید خدمات شایسته به آنان ارائه کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس بیان کرد: صدور روادید برای گردشگران و تجار یکی از وظایف این دفتر است که در چند سال گذشته صدور روادید برای تجار فارس و دیگر کشورها افزایش داشته است.

وی با اشاره به اعزام هیئت از فارس به پاکستان و یا میزبانی هیئت تجاری پاکستان در این استان، ابراز داشت: در مورد اعزام گروه‌های تجاری فارس به دیگر کشورهای جهان هر گونه حمایت را انجام می‌دهیم.

خلیلی همچنین گفت: بخش عمده‌ای از گردشگران استان فارس گردشگر سلامت هستند که برای استفاده از توان پزشکی موجود در شیراز به ایران سفر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح امکان افزایش حضور گردشگران در استان فارس فراهم شود که در این میان وزارت امور خارجه نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/2448/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول