اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تخصیص یک درصد از کل بودجه کشور در مجلس به موضوع خانواده

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک درصد از کل بودجه کشور در مجلس به موضوع خانواده تخصیص یافته است، گفت: با تحقق این مهم انجمن اولیا و مربیان در مدارس می‌تواند اقدامات مؤثرتری را انجام دهد.

تخصیص یک درصد از کل بودجه کشور در مجلس به موضوع خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرشته حشمتیان صبح امروز در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان و کارشناسان آموزش و پرورش استان قزوین که در مدرسه استثنائی میثاق برگزار شد، اظهار کرد: تخصیص یک درصد از کل بودجه کشور به موضوع خانواده می‌تواند مشکلات مالی انجمن اولیا و مربیان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به اهمیت موضوع زن و خانواده تأکید دارند، اذعان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در این راستا برنامه‌ریزی دقیقی کند تا هویت ایرانی و اسلامی در بین زنان و خانواده‌ها پررنگ‌تر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمنان با تهاجم فرهنگی در کشور تلاش می‌کنند تا اعتقادات و عقاید دینی قشرهای مختلف مردم را کم‌رنگ کنند، ابراز کرد: با ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در بین خانواده‌ها می‌توان با این تهاجم به خوبی مبارزه کرد.

حشمتیان به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه فرصت مناسبی است تا دختران و مادران را بیشتر با سیره عملی حضرت معصومه (ع) آشنا کرد تا با بکارگیری این سیره در زندگی موفق‌تر باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کار زمین مانده در حوزه زنان و خانواده زیاد است»، بیان کرد: این مطلب بیانگر این است که مسئولان مربوطه باید بیش از گذشته این موضوع را آسیب‌شناسی کنند تا با شناسایی مشکلات و برطرف کردن آن‌ها خانواده‌ها بیشتر به هویت زندگی اسلامی و ایرانی نزدیک‌تر شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تحقق این مهم بنیان خانواده تحکیم‌ می‌یابد و بسیاری از معضلات خانواده و اجتماع در جامعه برطرف می‌شود.

حشمتیان با بیان اینکه سند تحول بنیادین از سال گذشته در آموزش و پرورش اجرا شده است، ابراز کرد: با اجرایی مطلوب این سند می‌توان تحول خوبی را در این نهاد ایجاد کرد.

این مسئول اضافه کرد: مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش با تدبیر و تعامل مناسب می‌توانند موجب توسعه این نهاد شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان اقدامات اساسی و بنیادین را انجام داد که آثار و برکات آن به مدت طولانی در این نهاد ماندگار باشد بر این اساس مسئولان در انجام این مهم مصمم باشند.

حشمتیان پیشنهاد کرد: اتاق فکری در انجمن اولیا و مربیان مدارس تشکیل شود تا این انجمن در اجرای مطلوب برنامه‌ها و اهداف‌ خود موفق‌تر باشد.

وی تشکیل گروه علمی مدرسان خانواده و گروه علمی مشاوران خانواده در مدارس را از دیگر پیشنهادهای خود عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم می‌تواند بسیاری از مشکلات را در خانواده برطرف کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان از مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، استاندار قزوین و اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان در راستای انجام اقدامات مطلوب در مدارس تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول