اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی مطرح کرد

‌بازشناسی سبک زندگی رضوی در تحکیم خانواده

فرماندار شهرستان دشتی گفت: بازشناسی سبک زندگی رضوی می‌تواند در تحکیم خانواده و روابط آن بسیار موثر و کارا باشدکه باید از ایام دهه کرامت و خدام رضوی در این راستا بهره برد.

‌بازشناسی سبک زندگی رضوی در تحکیم خانواده

سید علی هاشمی عصرامروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس دردشتی اظهارداشت: برنامه‌های دهه کرامت برای ششمین سال است در کشور اجرا می‌شود و باحرکت‌های فرهنگی اچراء شده اثرات قابل توجهی در جامعه داشته است.

فرمانداردشتی حضور خادمین حرم رضوی در شهرها را بسیار موثر دانست وافزود: حضور خادمین در ایام دهه کرامت موجب حضور چشمگیر مردم و استفاده از ره آوردهای فرهنگی خادمین وترویج بیشتر فرهنگ رضوی می‌گردد.

وی ادامه داد: فراهم ساختن بستر و شرایط مناسب برای حضور مردم در مراسمات دهه کرامت همراه با اطلاع رسانی مناسب بویژه جوانان، همان گونه که عاشورا به صورت خودجوش برگزار می‌شود و در سال‌های اخیر در خصوص موضوع غدیر نیز اقدامات مفیدی صورت گرفته باید تلاش کنیم موضوع فرهنگ رضوی را نیز مردمی کنیم و حتی‌المقدور از طریق تشکل‌ها و بنیادهای مردمی و به صورت خودجوش و با کمک و حمایت از آن‌ها بویژه جوانان این امر مهم را نهادینه کنیم.

هاشمی یادآورشد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و با درایت و مدیریت آیت الله واعظ طبسی اقدامات فرهنگی گسترده ای در آستان قدس رضوی صورت گرفته است و امروز با شکوه‌ترین اعتکاف‌ها، نمازهای جماعت و محافل قرآنی جهان اسلام در حرم مطهر برگزار می‌شود و موسسات مختلف مانند دانشگاه اسلامی علوم رضوی ، دانشگاه امام رضا (ع) بنیاد فرهنگی رضوی و ده ها موسسه فرهنگی دیگر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ رضوی ایفا می‌نمایند.

فرمانداردشتی گفت:  با اینکه زمان چندان طولانی از طرح زیر سایه خورشید نمی‌گذرد ولی این طرح جای خود را به نحو مطلوبی در دل مردم ولایی ، باز کرده و می‌تواند در جهت برآورده ساختن انتظارات مشتاقان امام رضا (ع) موثر باشد.

وی اضافه کرد: اعزام کاروان‌های رضوی به کل کشور یک فرصت برای توسعه و درک فعالیت‌های فرهنگی دینی در کشور است و خدام باید به فعالیت‌های خود عمق بیشتری ببخشند مضافاً اینکه این موضوع فرهنگ زیارت از راه دور را زنده کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: حضور خادمین حرم مطهر به عنوان پیام آوران شادی از جانب کوی دوست این سرور و شعف را دو چندان می‌کند.

وی افزود: با تلاش‌های تولیت محترم آستان قدس رضوی و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اقدامات فرهنگی گسترده ای صورت گرفته است که جشن زیر سایه خورشید یکی از این موارد است و با اقدامات موثر فرهنگی همه ساله به تعداد شیفتگان و علاقمندان فرهنگ رضوی افزوده می‌شود .

وی تاکید کرد: با اجرای طرح زیر سایه خورشید تلاش شده است که مردم تمام کشور را صحن و سرای امام رضا (ع) بدانند و همیشه خود را در پیشگاه آن امام همام احساس کنند و سبک و سیاق رضوی را بیش از پیش در زندگی خود به کار گیرند.

وی یادآورشد: بازشناسی سبک زندگی رضوی می‌تواند در تحکیم خانواده و روابط آن بسیار موثر و کارا باشد.

انتهای پیام/66006‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول