اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

فرودگاه همدان باید به زودی میزبان پرواز‌های ملی و بین‌المللی شود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت خاص همدان به گونه‌ای است که باید فرودگاه استان میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی شود که تاکنون از این نعمت محروم بودیم.

فرودگاه همدان باید به زودی میزبان پرواز‌های ملی و بین‌المللی شود

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری جلسه با معاون وزیر راه و مدیرعامل فرودگاه‎‌های کشور برای بررسی مشکلات فرودگاه همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص استان همدان در منطقه غرب کشور و توریستی بودن این استان بحث فعالیت فرودگاه یکی از اولویت‌های کار نمایندگان در مجلس است.

وی افزود: استان همدان مدخل ورودی استان‌های غربی کشور محسوب‌ می‌شود و وجود یک فرودگاه در شأن نام و تاریخ این استان یکی از نیازهای اصلی همدانی‌ها است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: در دیدار با علیرضا محفوظی معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی و همچنین محمود رسولی‌نژاد مدیر عامل فرودگاه‌های کشور مسائل و مشکلات فرودگاه همدان بررسی شد.

به گفته وی موارد باند فرودگاه، برج مراقبت جدید، ترمینال ورودی و خروجی مسافران و همچنین ترمینال مخصوص حجاج فرودگاه همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خجسته با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 32 میلیارد تومان برای به روز رسانی و مرمت فرودگاه همدان هزینه شده است، ابراز داشت: امیدوار بودیم حجاج بیت‌الله الحرام که برای انجام مناسک حج تمتع از فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی شوند و مسیر همدان تا تهران را طی نکنند اما شرایط فراهم نشد و به سال آینده موکول شد.

وی خاطرنشان کرد: ورود و خروج مسافر، گردشگر و حتی توریست خارجی تأثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی استان خواهد داشت و داشتن یک فرودگاه مدرن و به روز در استان بیشتر از قبل نیاز می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد مدیر عامل فرودگاه‌های کشور به زودی با حضور در همدان از نزدیک از روند اجرای طرح آماده‌سازی فرودگاه همدان بازدید کند.

وی گفت: همدان باید یک فرودگاه در خور مردم این استان با فرهنگ داشته و میزبان پرواز‌های ملی و بین‌المللی باشد و به نقاط مختلف کشور و حتی دنیا پرواز داشته باشیم.

خجسته در پایان یادآور شد: عنوان کلان شهر و همچنین پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین که همدان به دنبال خود دارد باید باعث شود تا مردم این استان دارای بهترین‌ها باشند و ما به عنوان خادم ملت در مجلس پیگیر محقق شدن خواسته مردم باشیم.

انتهای پیام/89020/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول