اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

متصور نشدن جایگاه استانی در سند چشم‎انداز یک ضعف است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی؛ متصور نشدن جایگاه استانی در سند چشم‎انداز را یک ضعف جدی و اساسی برشمرد و گفت: وقتی جایگاه استان‎ها در سند چشم‎انداز مشخص نباشد رشد کشور متناسب نخواهد بود.

متصور نشدن جایگاه استانی در سند چشم‎انداز یک ضعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری ظهر امروز در آئین اختتامیه مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت و تجلیل از برگزیدگان استان گلستان در مرکز فنی و حرفه‎ای شهرستان گرگان اظهار داشت: تا رسیدن به افق 1404 فاصله زیادی نمانده است، حدود هشت سال از افق ترسیم‎شده در سند چشم‎انداز گذشت و اکنون باید ببینیم در این مدت پیشرفت لازم انجام شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه رشد علمی کشور قبل از رسیدن به اهداف سند چشم‎انداز محقق شده است، خاطرنشان کرد: در برخی بخش‎ها باید خود را به افق چشم‎انداز برسانیم که رسیدن به این مهم در سایه تلاش و کوشش میسر می‎شود.

نقش هر یک از آحاد جامعه باید در سند چشم‎انداز مشخص شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقش هر یک از آحاد جامعه باید در سند چشم‎انداز مشخص شود، بیان داشت: سند چشم‎انداز در سطوح مختلف کلان و دستگاهی مشخص شده است اما در نگاه فردی برنامه‎ریزی نشده که اگر به این مسئله که یکی از دستورات دین است توجه شود زمینه رشد و تعالی سرعت خواهد یافت.

طاهری با بیان اینکه پیشرفت انفرادی برنامه دین است، یادآور شد: هر فرد به سهم خودش می‎تواند زمینه رشد و پیشرفت جامعه را فراهم کند.

وی گفت: فنی و حرفه‎ای در سال اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است که این امید و انتظار وجود دارد که در سال جاری نیز شاهد رشد و بالندگی فنی و حرفه‎ای استان در سطوح مختلف باشیم.

برنامه‎ریزی اساس حرکت است/ برخی دستگاه‎های اجرایی برنامه‎ریزی برای آینده ندارند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار و تلاش یکی از وظایف عبادی و جزو دستورات دین است، اظهار داشت: فرهنگ کار و تلاش فقط صرف رفع نیازهای مادی نیست بلکه در دین مبین اسلام از کار به عنوان عبادت نیز یاد شده است.

طاهری ادامه داد: یکی از بهترین‎کارهایی که در نظام جمهوری اسلامی به آن پرداخته شده فنی و حرفه‎ای است و یکی از اشکالاتی که خوشبختانه از این نهاد مرتفع شد این بود که در قبال یادگیری یک حرفه، مدرکی اعطا نمی‎شد و یا مدرک ارائه شده قابل استفاده نبود ولی اکنون با ارتقاء سطح مهارتی و تلاش در این حوزه، شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی برنامه‎ریزی را ضرورتی برای پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‎ریزی اساس حرکت است اما این اشکال به برخی دستگاه‎های اجرایی وارد است که برای آینده برنامه‎ریزی ندارند و نمی‎دانند اکنون در چه جایگاهی هستند و قرار است در آینده به کجا برسند که این مسئله یک ضعف جدی و اساسی است.

انتهای پیام/83001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول