اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حاشیه و متن ستاد توسعه اقتصادی میاندرود

جلسه توسعه اقتصادی شهرستان میاندرود در حالی برگزار شد که به دلیل گله‌مندی‌های سرمایه‌گذاران، حواشی زیادی در آن وجود داشت.

حاشیه و متن ستاد توسعه اقتصادی میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جلسه توسعه صنایع میاندرود با هدف بررسی مشکلات صاحبان صنایع میاندرود بعدازظهر امروز با حضور مسئولان بانک‌های عامل شهرستان میاندرود در محل فرمانداری برگزار شد.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن شهرستان میاندرود در این جلسه طی سخنانی با اشاره به مشکلات نفسگیر صاحبان صنایع در این شهرستان از نبود عزم واقعی در رفع موانع صنعت‌گران انتقاد کرد.

نصرت‌الله نادری مهم‌ترین مشکلات این قشر را مسائل مالی و بدهی‌های بانکی صنایع اعلام و تصریح کرد: در هیچ جای دنیا بانک‌ها این مقدار بهره بانکی از صنایع نمی‌گیرند.

وی با اشاره به سودمحوری و منفعت‌طلبی بانک‌ها در برخورد با صنایع این مساله را موجب بالابردن سود بانکی تسهیلات توسط تصمیم‌گیران بانک‌ها و در نتیجه گرفتاری صنایع دانست.

انتقادها و حرف‌های صنعتگران در این جلسه بیشتر متوجه بانک‌ها و قوانین دست و پاگیر جاری بود.

در ادامه فرماندار میاندرود با ذکر این مطلب که صاحبان صنایع از جوانمردان جامعه هستند عدم توجه به مشکلات آنان را ناجوانمردی دانست و افزود: سخت‌گیری بانک‌ها برای تولیدکنندگان کم‌لطفی است.

ذات الله زارعی آمادگی خود را برای پیگیری مطالبات این قشر از جامعه اعلام کرد و خواستار توجه بانک‌ها به صنعتگران شد.

در ادامه برخی از تولیدکنندگان به ذکر مشکلات خود پرداختند و به غیر از تحریم‌های دشمنان، سود بانکی و عملکرد بانک‌ها را مقصر ایجاد مشکلات اقتصادی دانستند.

در این مورد مدیرعامل شرکت تولیدی چکاب با انتقاد از میزان سود بانکی گفت: این میزان بهره بانکی مشخص می‌کند که بانکداری در کشورمان اسلامی نیست در حقیقت این قوانین بانکی مربوط به 40 سال پیش است که انگلستان برای ما نوشته است.

محمد خاکزادیان با انتقاد از ادامه این رویه تاکنون تصریح کرد: به نظرم تنها چیزی که تاکنون باید اصلاح می‌شد این مساله است که اصلاح امور بانکداری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی با اشاره به 30سال سابقه تولیدکنندگی خود و صادرات کالای تولید به خارج از کشور از سال71 تا حال گفت: من بهترین تولیدکننده تفنگ بادی و تنها تولیدکننده تراپ در خاورمیانه بودم که با ورود کالاهای چینی اجناسم الان در انبار خاک می‌خورد و کارگرانم خانه‌نشین شده‌اند.

پس از سخنان وی اعتراض سایر تولیدکنندگان و مقصر دانستن بانک‌ها شروع شد.

خاکزادیان از چند نفر سوال کرد که آیا قبل از وام گرفتن از بانک‌ها ضرر می‌دادند؟ آیا قبل از وام به عنوان بدهکار و کلاه‌بردار و مجرم شناخته می‌شدند؟

شخص بعدی پیرمرد 73 ساله‌ای بود که بیش از نیمی از بدهی بانکی خود را پرداخته بود اما اعلام کرد که وکیل بانک ملی با مامور نیروی انتظامی و دستبند و پابند در بازار سورک او را به دادگاه برده در حالیکه یک شالیکوبی و یک مرغداری او در گرو بانک بود و با فروش یکی از آنها بدهی وی صاف می‌شد.

وی در این مورد ادامه داد: رئیس دادگاه با بررسی پرونده از من عذرخواهی کرد.

در این هنگام فرماندار با شنیده گلایه‌های مختلف صنعت‌گران دستور پیگیری این مساله را صادر کرد.

در این نشست صریح، وثیقه‌های سنگین بانکی، میزان سود بسیار بالای تسهیلات، کاهش چشمگیر تعداد کارگران واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی صنایع، غیرواقعی بودن ارزشیابی‌های بانک‌ها و آبروریزی‌های بانک‌ها در طلب مطالبات، از گلایه‌های ثابت افراد بود.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه روسای بانک‌ها به ذکر دلایل خود در مسائل مطرح شده پرداختند که انتهای جلسه به مجادله لفظی و اعتراض شدید تولیدکنندگان در جلسه کشیده شد و فرماندار با اعلام اتمام جلسه مقرر کرد در جلسه بعدی تا دو هفته دیگر با دعوت از نمایندگان مجلس و مدیرکل اقتصادی استانداری و مدیرکل اقتصاد و دارایی مشکلات طرح شده از طرف اعضای خانه صنعت و معدن شهرستان بررسی و حتی المقدور رفع شود.

انتهای پیام/86021/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول