اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بندرعباس:

قرار نبود شهردار امروز انتخاب شود

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه مقرر شده بود در نشست امروز شورا، تنها روش‌های رای‌گیری برای انتخاب شهردار به رای گذاشته شود، گفت: نیازی به این قدر عجله در انتخاب شهردار نبود.

قرار نبود شهردار امروز انتخاب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، راحله ملایی دقایقی پیش به دعوت خبرنگاران با حضور در نشستی نیمه رسمی پیرامون اتفاقات امروز شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه عجله‌ای برای انتخاب شهردار نداشته است،‌ اظهار داشت: در نشست قبل و همچنین طی روزهای گذشته مقرر شده بود، نشست امروز به تعیین روش‌ها برای انتخاب شهردار با توجه به برگزار شدن انتخابات و عدم انتخاب شهردار طی هفته گذشته، اختصاص یابد.

وی افزود: قبل از برگزاری نشست امروز نیز تاکید کردیم که مبادا این نشست با توجه به ماهیت آن که به تعیین روش‌ها برای انتخاب شهردار اختصاص داشت، به رای گیری نهایی برای انتخاب شهردار نیز منجر شود.

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه سه روش برای رای گیری مجدد مطرح بود، ادامه داد: نخستین روش گزینه رای دهی به افراد دارای بالاترین رای در نشست قبل، روش دوم برگزاری رای گیری با گزینه‌های جدید و روش سوم برگزاری رای گیری با حضور تمام گزینه‌های نشست قبل بود.

وی افزود: اعضا با اکثریت آرا تصمیم گرفتند که برای انتخاب شهردار به روش نخست اقدام کند.

ملایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا رای گیری برای انتخاب شهردار نیازمند حضور تمام اعضای شوراست، نیز یادآور شد: یکی از اعضا غائب بود و با وجود تاکید بنده مبنی بر صراحت قانون پیرامون الزام حضور تمامی اعضا برای انتخاب شهردار بود، برخی از اعضا گفتند که عدم حضور یک عضو نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و اقدام به برگزاری رای گیری نمودند.

وی همچنین با بیان اینکه نشست امروز شورا راس ساعت 10 آغاز شد گفت: در 20 دقیقه نخست، شورا به بررسی چهار مبحث پرداخت که منجر به چهار مصوبه شد.

ملایی بیان داشت: دستور کار نخست شورا مربوط به بررسی حضور و یا عدم حضور تیم شهرداری بندرعباس در لیگ یک فوتبال کشور بود که مجوز آن با مصوبه شورا صادر شد.

رئیس شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: همچنین دستور کار دوم نیز به انتخاب نماینده شورای شهر بندرعباس به شورای شهرستان اختصاص داشت که از دستور کار خارج شد.

وی در ادامه یادآور شد:‌ طی دستور کار سوم نیز انتخاب سخنگوی شورا در دستور کار قرار گرفت که سخنگوی شورا نیز علی‌رغم وجود اشکالات قانونی انتخاب شد.

ملایی بیان داشت: انتخاب شهردار نیز دستور کار بعدی بود که اعضا علی‌رغم اینکه این دستور کار در نشست امروز دیده نشده بود آن را اجرایی و رای گیری را نیز انجام دادند.

این مسئول پیرامون ممانعت از ورود خبرنگاران به جلسه امروز شورا نیز افزود: تمامی امور برای شرکت خبرنگاران در این نشست هماهنگ و ایجاد شده بود، منتهی مشخص نیست چه کس و یا کسانی از ورود خبرنگاران به صحن شورا جلوگیری کردند.

انتهای پیام/88001/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول