اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

تشکیل چهار کمیته در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر اردبیل

فرماندار اردبیل از تشکیل چهار کمیته در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اردبیل خبر داد.

تشکیل چهار کمیته در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده و فعالیت‌های ایثارگرانه نیروهای امنیتی و انتظامی سوداگران مواد مخدر فعالیت راحتی در اردبیل نخواهند داشت.

وی با اشاره به همسایگی کشورمان با بزرگترین تولید‌کننده مواد مخدر یعنی افعانستان و ورود مواد مخدر از کشورهای همسایه عنوان کرد: توطئه‌های دشمنان و استکبار با هدف آلوده کردن جوانان به مواد افیونی و سست کردن اعتقادات و باورهای دینی از مهم‌ترین اهداف ورود مواد مخدر به کشورمان است.

دبیر با بیان اینکه هزینه گزاف مبارزه با مواد مخدر واقعاً سنگین و بسیار قابل توجه است، گفت: سالانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان صرف هزینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر می‌شود.

وی گفت‌: این هزینه مادی در کنار شهادت بیش از 3 هزار و 200 نفر از سربازان و جان برکفان ایران اسلامی در مسیر مبارزه با سوداگران قابل مشاهده و لمس است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: مواد مخدر در دست استکبار جهانی یک نوع اهرم فشار به سایر کشورهاست که از آن می‌خواهند در مسیر پیاده کردن اهداف شوم خود استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: با تمام فعالیت‌ها و مبارزاتی که در خصوص مواد مخدر انجام می‌شود تغییر الگوی مواد مصرفی سنتی به انواع مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روان گردان است.

فرماندار اردبیل بیان داشت: این امر سبب آسیب‌های اجتماعی، امنیتی، سلامت و بهداشت می‌شود که باید خانوداه‌ها در این راستا بیشتر از قبل مراقبت‌های لازم را از فرزندان خود داشته باشند.

دبیر با اشاره به تشکیل چهار کمیته در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اردبیل یادآور شد: کمیته مقابله با ورود و عرضه روان‌گردان‌ها، کمیته فرهنگی و پیشگیری، کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی، کمیته حقوقی و قضایی، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین جلوگیری از آلوده شدن جوانان و آگاه‌سازی خانواده‌ها در فرمانداری اردبیل تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: قوانین مبارزه با مواد مخدر قوانین بسیار محکم و قوی است و در مقابله با سوادگران مرگ صراحت دارد.

شکرالله فخیمی مواد مخدر را یک تهدید همه جانبه دانست و گفت: باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی و فرد فرد جامعه در زمینه جلوگیری از آلوده شدن به مواد مخدر به عمل آمده و با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی بومی آسیب‌های ممکن به حداقل برسد و خانواده‌ها نیز نسبت به ضایعات این آسیب جدی آگاهی پیدا کنند.

وی از آمادگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل برای اجرای طرح‌های مقابله و آگاه‌سازی در زمینه مواد مخدر تاکید کرد.

انتهای پیام/62005/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول