اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بودجه امسال شهرداری‌های اصفهان 2500 میلیارد تومان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال بودجه عمرانی کل شهرداری‌های استان اصفهان دو هزار و 500 میلیارد تومان است و دولت و مجلس باید به ظرفیت‌های بالای استان اصفهان توجه کنند.

بودجه امسال شهرداری‌های اصفهان 2500 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به جایگاه شورای شهر در سطح کشور اظهار داشت: جایگاه شورای شهر به عنوان یک رکن مستقل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است.

وی با بیان اینکه زیبنده نیست که دولت و مجلس برای رسیدگی به مباحث محلی تصمیم‌گیری کنند، اضافه کرد: تصمیم‌گیری برای امورات محلی باید به شورا‌ها واگذار شود و تحقق مدیریت واحد شهری یکی از مهم‌ترین نیاز‌های کشور به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بار دولت برای انجام امور کشور با واگذاری 23 وظیفه اختصاص داده شده به شورا‌ها کم می‌شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های شورایی نقش چشمگیری در راستای پیشبرد امور دارد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه بدنه مدیریت استان اصفهان قابل مقایسه با وزارتخانه‌ها نیست و از ظرفیت‌های بالای استان در بخش‌های مختلف باید به صورت بهینه استفاده شود، ادامه داد: مسئولان نباید از جایگاه مهم شورای شهر در سطح کشور غافل باشند.

وی تاکید کرد: امسال بودجه عمرانی کل شهرداری‌های استان اصفهان 2 هزار و 500 میلیارد تومان است و دولت و مجلس باید به ظرفیت‌های بالای استان اصفهان توجه کنند.

این عضو شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اما امسال بودجه دولتی استان 100 میلیارد تومان بوده، البته در سال گذشته تنها 18 درصد از بودجه دولتی استان تحقق پیدا کرده، افزود: البته به نظر می‌رسد که امسال نیز بودجه دولتی استان کمتر از 18 درصد تحقق پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان شورا‌ها را یکی از کلید‌های اداره کشور دانست و متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های شورایی و تحقق مدیریت واحد شهری باید از مهم‌ترین برنامه‌های دولت باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های کلان شهری اصفهان پس از گذشت سال‌ها به دلیل بی‌مهری‌های دولت هنوز به بهره‌برداری نرسیده، اذعان داشت: شورای شهر اصفهان از ظرفیت‌های بالایی برای اجرای و بهره‌برداری از پروژه‌های کلان مانند ورزشگاه نقش جهان برخوردار است.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول