اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان مطرح کرد

تحقق 125 درصدی بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته

شهردار اصفهان گفت: بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته به جای 100درصد به صورت 125 درصد تحقق پیدا کرده و دولت و مسئولان باید به ظرفیت‌های بالای شورا‌ها و شهرداری‌ها در راستای ارتقای وضعیت کشور توجه ویژه داشته باشند.

تحقق 125 درصدی بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به قوانین موجود در راستای ارتقای وضعیت کشور اظهار داشت: اگر چه از سویی با خلأهای قانونی در سطح کشور مواجه هستیم، اما باید به این نکته توجه شود که قوانین موجود برای تمام مردم و مسئولان حجت است.

وی به توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اهمیت نقش شورا‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اصل 100 و 106 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت ظرفیت‌های شورا‌ها را مطرح کرده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تحقق مدیریت واحد شهری یکی از مباحث مهم مطرح شده در قانون برنامه پنجم توسعه طی سال‌های گذشته بوده، تصریح کرد: در ماده 136 قانون برنامه سوم توسعه، ماده 137 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده 174 قانون برنامه توسعه به اجرای مدیریت واحد شهری تأکید شده است.

این مسئول با بیان اینکه اما هنوز مدیریت واحد شهری در سطح کشور تحقق پیدا نکرده، اضافه کرد: امیدواریم که مدیریت واحد شهری در دولت جدید تحقق پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه 14 سال از عمر شورا‌ها می‌گذرد، تاکید کرد: اما پس از گذشت 14 سال از عمر فعالیت شورا‌ها در سطح کشور هنوز دولت به جایگاه واقعی شورا‌ها واقف نشده و مسئولان باید بدانند شورا‌ها از ظرفیت‌های بالایی در راستای اداره امور برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه شورا‌ها در سال‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی صدایی نداشته‌اند، افزود: اما در حال حاضر فراکسیون مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی تشکیل و راه‌اندازی شده است و با تشکیل این فراکسیون صدای شورایی‌ها در مجلس شنیده می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با تشکیل این فراکسیون دولت‌مردان و مجلسی‌ها به نقش شورا‌ها و شهرداری‌ها واقف می‌شوند، گفت: بسیاری از مشکلات و چالش‌های موجود در سطح کشور با واگذاری بسیاری از امور به شورا‌ها و شهرداری‌ها برطرف می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون در راستای وظایف شهرداری‌ها صحبت از تمرکز‌زدایی شده، اما همیشه تراکم‌زدایی شده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولان باید بین وظایف  حکومتی مرکزی با وظایف محلی تفکیک ایجاد کنند، اذعان داشت: شورای چهارم، شهرداری و مسئولان دولت در پرتوی وحدت می‌توانند از داشته‌های خود در راستای ارتقای وضعیت کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول