اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت‌:

المپیاد علمی‌ در راستای تحقق سند چشم‌انداز‌ است‌

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: المپیاد علمی دانشجویی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور است.

المپیاد علمی‌ در راستای تحقق سند چشم‌انداز‌ است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سلمیان احمدی ‌عصر امروز در آیین افتتاحیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت:‌ اصلی‌ترین رسالت ما برای تحقق سند چشم‌انداز کشور است و مجموعه علوم پزشکی با توجه به نظام آموزشی و سلامتی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت شتابان کشور در فعالیت‌های علمی، افزود: رهبری در جمع دانشجویان و اساتید بارها بر این مسئله تاکید دارند.

احمدی تصریح کرد: ایران طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های علمی چشمگیری داشته و گسترش کمی خدمت آموزش پزشکی را در نقاط مختلف کشور شاهد هستیم که نباید آن را نفی کنیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، خاطر نشان کرد: البته باید کیفیت خدمات آموزش پزشکی را نیز ارتقا دهیم و فلسفه طراحی المپیاد علمی نیز در راستای عمق‌بخشی به کیفیت است و باید دیپلماسی علمی آموزش و استدلال‌های مختلف را پرورش دهیم.

احمدی، توسعه و حمایت کردن به چهار عنصر علوم پایه، علوم بالینی، علوم اجتماعی و علوم مدیریتی را عنوان کرد و متذکر شد: حیطه‌های علمی هم بر اساس همین عناصر هستند.

وی اظهار داشت: نخبه بودن فقط به تست زدن نیست و سه رکن اساسی دانش، مهارت و حرفه‌ای‌گری باید در نخبگان ما وجود داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: 75 استاد برجسته کشوری درگیر کمیته علمی این المپیاد بودند و این به معنی توانمندسازی اعضای هیئت علمی می‌شود.

به گزارش فارس، پنجمین المپیاد دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 16 تا 21 شهریورماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول