اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه روحانیت شیراز:

فعالیت‌های شهرداری شیراز قابل تقدیر است

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: فعالیت‌های شهرداری شیراز در چند سال اخیر قابل تقدیر است.

فعالیت‌های شهرداری شیراز قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت شیراز با شهردار این شهر، اظهار داشت: شهر شیراز در چند سال اخیر نسبت به گذشته تغییرات محسوسی داشته که این امر به مدد مدیریت هوشمند شهرداری، پشتیبانی بزرگان و علما و تلاش کارکنان این مجموعه میسر شده است.

وی افزود: زحماتی که در بخش عمرانی شیراز صورت گرفته قابل تقدیر است و غالب علما و اعضای جامعه روحانیت مبارز از فعالیت‌های مهندس علیرضا پاک‌فطرت در کسوت شهردار تقدیر و تشکر دارند.

طاهری اضافه کرد: با وجود خدمات گسترده انجام شده در شهرداری به سبب آن که علما محل رجوع مردم هستند، مواردی به ما منعکس شده که به اطلاع شهرداری می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: نخستین مورد تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر سبک اسلامی شهرنشینی است؛ به گونه‌ای که باید یک شهر اسلامی در سیمای ظاهر با شهر غربی تفاوت بارز داشته باشد.

شیرازیان اصیل از منطقه شیراز قدیم کوچ کرده‌اند

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: در شهر اسلامی باید صبحگاهان از تمام مساجد صدای اذان شنیده شده و در بلندمرتبه‌سازی‌ها رعایت حریم‌ها به دقت لحاظ شود.

طاهری بیان کرد: اطراف نقاط مرکزی سومین حرم اهل بیت (ع) و به ویژه پیرامون حرم‌های مطهر باید محور شهر تلقی شده و محل حضور و سکونت افراد سالم باشد.

وی با اشاره به سکونت افراد مهاجر و گسترش بزه اجتماعی در این نقاط از شیراز، ابراز داشت: در گذشته بسیاری از علما و شیرازیان متدین و اصیل در اطراف حرم ساکن بودند اما به سبب تغییر فضا از آن نقل مکان کرده‌اند.

مردم باید با رضایت از شهرداری خارج شوند

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تکمیل خدمات الکترونیک شهرداری، گفت: نبود رویه اتوماسیون اداری باعث شده در موارد مختلف بنابر تغییر کارمند مسئول با مردم به طور سلیقه‌ای برخورد شود.

وی افزود: شهرداری شیراز که در راس آن یک فرد بسیجی، فرهنگی و انقلابی است باید به گونه‌ای باشد که حتی اگر افراد در مراجعه به آن با پاسخ منفی مواجه شدند با رضایت شهرداری را ترک گویند.

اشاره به وضعیت طرح ترافیک شیراز مورد دیگری بود که دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه به آن اشاره کرد و خواستار آن شد که یا این طرح در اسرع وقت انجام شود یا پیش از اتمام زیرساخت‌ها برای مردم ایجاد مشکل نشود.

نبود سرویس عمومی به تعداد کافی در سطح شهر و لزوم نظارت دقیق بر رفتار رانندگان اتوبوس و تاکسی دو مورد دیگر بود که در این دیدار مورد اشاره طاهری قرار گرفت.

جمع‌آوری سد معبر با توهین همراه نشود

وی در ادامه بیان کرد: سد معبر مبحثی است که در شرع برای آن یک باب جداگانه وجود دارد و لازم است که ضمن برخورد با این امر غیرشرعی جمع‌آوری سد معبر به گونه‌ای انجام پذیرد که با توهین یا خشونت همراه نباشد.

طاهری اذعان داشت: تکدی‌گری در چهار‌راه‌ها و خیابان‌های شیراز بسیار دیده می‌شود و گاه زنانی با چادر مشکی سبب وهن حجاب شده‌اند که باید در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

وی ابراز داشت: گاه چند متکدی پشت سر یکدیگر از انسان سئوال می‌کنند، گویی که تیم متکدیان به منطقه‌ای هجوم می‌آورند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: در برخی بساط‌های کنار خیابان انواع آلات قمار، الواح فشرده مستهجن و موسیقی مبتذل و تصاویر قبیح به فروش می‌رسد که باید با آن برخورد شود.

وی در ادامه به مسئله کمبود پارکینگ در برخی نقاط شهر اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از مومنان به سبب نبود جای پارک از آمدن به نماز جمعه منصرف شده و به سبب جریمه 50 تا 100 هزار تومان نماز را فرادی برگزار می‌کنند.

لزوم ساماندهی قبرستان دارالسلام، ضرورت پر کردن حفاری و کنده‌کاری‌های سطح شهر، امکان پرداخت کمک به حوزه‌های علمیه و مساجد توسط شهرداری و ساخت مسجد در شهرک‌ها دیگر مواردی بود که دبیر جامعه روحانیت شیراز در این دیدار به آن اشاره کرد.

در این بین امام جمعه شیراز نیز بیان کرد که نباید فعالیت‌های مثبت را نادیده گرفت.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن تأیید سخنان آیت‌الله اسدالله ایمانی بیان کرد که بیان این موارد به منزله نادیده گرفتن خدمات شهرداری نیست.

به گزارش فارس، در این جلسه برخی دیگر از اعضای جامعه روحانیت بیان کردند که شهرداری شیراز حتی در مواردی که وظیفه نداشته وارد شده و خدمات مفیدی را انجام داده و جای آن بود که ساماندهی حرم احمدبن موسی (ع) به طور کامل به شهرداری واگذار شود.

انتهای پیام/2448/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول