اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بررسی تعداد اخبار مشخص شد

خبرگزاری فارس رتبه نخست پوشش اخبار دانشگاه شیراز

با بررسی تعداد اخبار، خبرگزاری فارس بین رسانه‌های مجازی و رسانه‌های نوشتاری در استان فارس، رتبه‌ نخست پوشش اخبار دانشگاه شیراز را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری فارس رتبه نخست پوشش اخبار دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بعد از ظهر امروز در یکی از معدود مراسم تجلیل از خبرنگاران که رتبه رسانه‌ها بر اساس میزان انعکاس خبر و رتبه خبرنگاران بر اساس تعداد حضور خبرنگار در جلسه و کار خبری وی سنجیده و به طور شفاف اعلام شد، خبرگزاری فارس استان فارس و خبرنگاران آن خوش درخشیدند.

بر اساس این گزارش، بر خلاف سنت رایج که به طور معمول روابط عمومی دستگاه‌ها برای جلوگیری از رنجش رسانه‌ها، بدون بررسی دقیق کار خبری آنها به تجلیل از خبرنگاران یا مدیران رسانه‌ها اقدام می‌کنند، روابط عمومی دانشگاه شیراز بنابر خط مشی روابط عمومی وزارت علوم در تهران اقدام به بررسی دقیق کارکرد رسانه‌ها و خبرنگاران در شیراز پرداخت.

این اقدام دقیق و آمار آن به طور شفاف در اختیار فعالان رسانه‌ها در این شهر قرار گرفت و افراد یا خبرنگارانی که در جلسات متعدد سال گذشته دانشگاه شیراز حضور نداشتند و یا تنها شرکت کرده اما کار خبری نکرده‌اند، مورد تجلیل قرار نگرفتند.

این رویه پسندیده اگر به روال سایر روابط عمومی‌ها بدل شود ضمن ایجاد تفاوت بین رسانه‌ها و خبرنگاران فعال با رسانه‌ها و خبرنگاران غیرفعال باعث می‌شود که رسانه‌هایی که تعداد اخبار بیشتر و کیفی‌تری از یک حوزه خبری منتشر کرده‌اند و خبرنگارانی که به تعداد بیشتری در جلسات حضور داشته‌اند، تفاوتی بین کار خود و دیگرانی که تنها در مراسم تجلیل حضور می‌یابند، احساس کرده و با دلگرمی و قوت بیشتر کار خود را توسعه دهند.

از سویی هزینه‌کردی که از سوی ادارات و دستگاه‌ها از محل بودجه عمومی و بیت‌المال به امر اطلاع‌رسانی اختصاص می‌یابد تنها باید نصیب خبرنگاران یا مدیران رسانه‌هایی شود که با وقت گذاشتن و حضور فیزیکی توام با کار خبری در جلسات و عرق‌ریزان روحی در تحریریه‌ها انعکاس رویدادهای حوزه‌ای را میسر کرده‌اند و بدون شک هزینه‌کرد از بیت‌المال مردم برای افرادی که تنها عنوان خبرنگار یا سرپرست فلان رسانه را یدک کشیده و سالانه حتی یک خط خبر از آنان در جایی درج نمی‌شود، نه تنها خلاف قانون که خلاف شرع نیز هست.

به هر روی این اقدام دانشگاه شیراز از آن رو قابلیت الگوسازی برای سایر روابط عمومی‌ها را دارد که نتیجه بررسی و آمار کارکرد رسانه‌ها به طور شفاف در اختیار همگان قرار گرفت تا برای کسی از این نظر شبهه یا تردیدی باقی نماند چنانکه دیده شده برخی روابط عمومی‌ها که حتی خود در تمام جلسات خبری اداره متبوعه حضور ندارند بدون ارائه آمار دقیق کارکرد این مسئله را دستاویز قرار داده و به دلخواه از خبرنگاران نزدیک به خود تجلیل می‌کنند که اگر وعده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای تشکیل نهاد بررسی کارکرد خبرنگاران و استقرار بازرسان خبره و بی‌طرف در جلسات خبری میسر شود به طور قطع ارتقای فعالیت خبر‌رسانی و توسعه همه‌جانبه این استان را در پی خواهد داشت.

به گزارش فارس، خبرگزاری فارس در شیراز با پوشش 25 جلسه خبری باکیفیت از دانشگاه شیراز در صدر رسانه‌های مجازی این شهر قرار گرفته است.

انتهای پیام/‌2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول