اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بازسازی بقعه امامزاده قاسم شهرستان نور به پایان رسید

در آستانه میلاد امام رضا (ع) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از شیفتگان اهل بیت، بقعه امامزاده قاسم(ع) چهارسوق روستای گلندرود از توابع بخش مرکزی شهرستان نور که مورد بازسازی قرار گرفته بود به بهره‌برداری رسید.

بازسازی بقعه امامزاده قاسم شهرستان نور به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور،در آستانه میلاد امام رضا (ع) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از شیفتگان اهل بیت، بقعه امامزاده قاسم(ع) چهارسوق روستای گلندرود از توابع بخش مرکزی شهرستان نور که مورد بازسازی قرار گرفته بود به بهره‌برداری رسید.

این امامزاده که در ارتفاعات میانبند شهرستان نور واقع شده تا چندی قبل در فضایی بسیار کوچک اما روحانی محل زیارت شیفتگان اهل بیت بوده و زائران کرامات زیادی از آن حضرت را شاهد بودند.

درپی برآوردن حاجات که به واسطه این امامزاده و مصلحت خدای متعال رخ داد یکی از کسانی که حاجتش برآورده شد برای شکرگزاری برآن شد تا فضای امامزاده را بازسازی و گسترش دهد تا زائران بهتر بهره‌مند شوند.

 این بانی در سخنانی ابراز داشت: برای شروع کار با مسئولان محلی و اوقاف شهرستان هماهنگی کردیم و ابتدا طرح مصوبی از سوی اوقاف پیشنهاد شد که در مجموع فقط 100 مترمربع می‌شد ولی ما خواستیم فضای بزرگ‌تر و شکیل‌تر داشته باشیم.

علی خوش‌اخلاق در ادامه افزود: من طرح بارگاه حضرت زینب (س) را پیشنهاد کردم که شش ستون دور ضریح قرار می‌گیرد و بنای آن به حدود یک‌هزار متر می‌رسد که مورد موافقت قرار گرفت.

وی گفت: در ابتدا پیش‌بینی ما 500 میلیون تومان بود که با افزایش قیمت مصالح و هزینه کارگر مواجه شدیم اما کار را ادامه دادیم و به لطف خدا و امامزاده به پایان رساندیم.

این خیر درباره مشخصات بنای فیزیکی امامزاده قاسم گفت: در حدود یک‌هزار متر بنا احداث شده که 500 متر شبستان و 300 متر هم محل حضور خواهران برای مراسم و مناسبت‌ها همچنین 12 اتاق زائرسرا است که مجموعا یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شد.

خوش اخلاق افزود: فرش‌ها،لوستر و درب امام‌زاده نیز اهدایی است و هیچ خواسته مادی در این امر بنده و خانواده و دوستانم نداریم.

*تدفین شهدای گمنام

این خیر ادامه داد: یک خواسته معنوی دارم و آنهم جایگاه شهدای گمنام در امامزاده و تدفین شهدا برای روحانیت بخشیدن بیشتر در این مکان مقدس و رونق امامزاده و نیز توسعه فضا و قبرستان جانبی آن است.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول