اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه علمی کنگره بین‌المللی امامزادگان خبر داد

پذیرش 98 مقاله از سوی کنگره بین‌المللی امامزادگان

مسئول دبیرخانه علمی کنگره بین‌المللی امامزادگان گفت: از مجموع 370 مقاله داوری شده توسط دبیرخانه علمی کنگره 98 مقاله از سراسر جهان پذیرفته شده است.

پذیرش 98 مقاله از سوی کنگره بین‌المللی امامزادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر منتظرالغایب عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین کنگره بین‌المللی امامزادگان اظهار کرد: قرآن مجید یک حق ویژه و انحصاری برای اهل بیت (ع) و سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) قرار داده است.

وی ادامه داد: امامزادگان با ورود خود به کشور ایران باعث تمدن‌سازی شدند.

مسئول دبیرخانه علمی کنگره بین‌المللی امامزادگان عنوان کرد: وجود امامزادگان در سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران در طول تاریخ مؤثر بوده است، بنابراین بر اهل علم و دین لازم بود که چنین کنگره‌ای را برپا کنند تا شاید با این حرکت یک الگوسازی در نظام بیداری اسلامی انجام شود.

منتظرالغایب در ادامه به بیان بخشی از پیشنهادات خود به سازمان اوقاف کشور و علی‌الخصوص حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس این سازمان اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به تهیه دانشنامه امامزادگان اشاره کرد.

از دیگر پیشنهادات وی ایجاد حوزه‌های علمیه در کنار امامزادگان بود.

وی همچنین به عنوان سومین پیشنهاد خود به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ایجاد موزه اسناد و میراث امامزادگان را بیان کرد، چراکه معتقد بود ایجاد موزه موجب تقویت جایگاه امامزادگان و نظام تشیع در جهان خواهد شد.

وی اذعان داشت: در ابتدا 530 چیکده مقاله به این دبیرخانه ارسال شد، سپس از میان این تعداد 370 مقاله به صورت کامل به دست داوران کنگره رسید که پس از داوری‌های انجام شده هیئت علمی دبیرخانه کنگره بین‌المللی امامزادگان 98 مقاله از سراسر جهان را پذیرفتند که امروز به همت سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در 4 جلد و 2200 صفحه به چاپ رسیده است.

منتظرالقائم در پایان بیان داشت: صبح امروز در سه سالن مجزا نویسندگان 36 مقاله مطالب خود را ارائه کردند که در نهایت مجموع مقالات چاپ شده به 120 عدد خواهد رسید.

انتهای پیام/63001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول