اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله حیدری:

عبادت و شب زنده‌داری بدون اعتقاد به ولایت فاقد ارزش است

امام جمعه موقت اهواز گفت: عبادت و شب‌زنده‌داری بدون پذیرش و اعتقاد به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فاقد ارزش است.

عبادت و شب زنده‌داری بدون اعتقاد به ولایت فاقد ارزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: اگر کسی شب زنده‌داری کند و روز‌ها را روزه بگیرد آن هم در جای مقدس مانند بین رکن و مقام، ولی ولایت اهل بیت (ع) را قبول نداشته باشد همه عبادت‌هایش بی‌ارزش است.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه اهواز، با تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، فرارسیدن دهه کرامت را به تمامی مسلمانان جهان تهنیت گفت و افزود: حضرت امام رضا (ع) در حدیثی گفته‌اند که زائر قبر مطهرش اهل بهشت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه زیارت قبر حضرت ثامن الحجج (ع) را نشانه داشتن معرفت به حضرات معصومین (ع) دانست و گفت: کسانی که به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و مرقد مطهرش را بامعرفت زیارت می‌کنند، مومن هستند.

وی با بیان اینکه مومن اهل بهشت است و به جهنم نمی‌رود اضافه کرد: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در سفر به ایران از شهرهای مختلف عبور کردند که یکی از آن شهر‌ها اهواز بود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امام رضا (ع) با حضور مبارک خود در اهواز، تشیع را در استان خوزستان تثبیت کرد و آن را از این طریق در تمام ایران انتشار داد.

وی در ادامه به حدیث سلسله الذهب امام رضا (ع) در نیشابور اشاره کرد و گفت: در این حدیث آمده که هر کسی کلمه لااله الا الله را قبول داشته باشد این اعتقاد در مقابل آتش جهنم دژ محکمی خواهد بود.

حیدری خاطرنشان کرد: امام رضا در ادامه این حدیث به بیان شروط امان ماندن از آتش جهنم می‌پردازد و ولایت را یکی از شروط آن عنوان می‌کند.

وی اعتقاد به نبوت و قرآن را از دیگر شرایط امان ماندن از آتش جهنم بیان کرد و متذکر شد: توحید بدون داشتن ولایت اهل بیت (ع) پوچ و بی‌ارزش است.

استاد حوزه علمیه اهواز، توجه به مقام و منزلت امام رضا (ع) را از شرایط زیارت آن حضرت دانست و گفت: وقتی یک زائر به آستان قدس رضوی می‌رود در دخول شهادت می‌دهد که اولیا خداوند زنده هستند و سلام او را می‌شوند ولی او نمی‌تواند بشنود که البته برخی جوابی را که حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به سلام آن‌ها می‌دهد را می‌شوند.

وی یادآور شد: امام رضا (ع) واسطه فیض بین خداوند متعال و بندگان است و ایشان حاجات را به اذن الهی روا می‌کند و گره از کار انسان می‌گشاید.

حیدری در ادامه به سالگرد وقایع فجیع و کشتار‌ انسانی آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های صدرا و شتیلا در لبنان اشاره کرد و گفت: در این حمله وحشیانه صد‌ها تن از مسلمانان به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و این روز را گرامی داشت.

وی حضور خدام حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در نمازجمعه اهواز را گرامی داشت و به آن‌ها خیر مقدم گفت.

انتهای پیام/72010/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول