اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

رویکرد آمریکا نسبت به سوریه قابل اعتماد نیست

امام جمعه زرند گفت: رویکرد جدید آمریکا نسبت به مسئله سوریه قابل اعتماد نیست.

رویکرد آمریکا نسبت به سوریه قابل اعتماد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زرند با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور اظهار داشت: به فرموده ایشان نمازهای جمعه باید در سطح کشور یک شبکه باشند یعنی نظام گسترده و به هم پیوسته و در مجموع باید دارای هدف و انگیزه باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ادامه این شبکه را توصیف به وصف دینی می‌دانند، زیرا اسلام پایه‌گذار نماز جمعه است و باید حرکت طبق دین باشد گر چه دینی بودن نماز جمعه با بقیه اوصاف آن از قبیل سیاسی بودن نماز جمعه با هم تعارض ندارد.

کرمی‌پور تصریح کرد: به بهانه اشغال سرزمین‌های فلسطینیان و قسمتی از بیروت و طرح جدید آمریکا، استعمار پس از سال‌ها مطالعات در مورد ایجاد حکومتی در خاورمیانه به این نتیجه رسید که قسمت‌هایی از فلسطین و لبنان و سوریه را اشغال کند و حکومت دلخواه خود را به نام اسرائیل تشکیل دهند که در نیم‌قرن گذشته با موفقیت تمام پیشرفت کرده و مردم بی‌گناه را مورد قتل عام قرار داده است.

وی عنوان کرد: در چند ساله گذشته شکست‌های زیادی از مسلمانان خورده است و باز دست از خوی تجاوزگری بر نداشته و در دو سال گذشته گروه‌های تکفیری خود را به سوریه اعزام کرده تا این پل ارتباطی جمهوری اسلامی را از بین ببرد، اما با استقامت مردم و همت ارتش سوریه قدرت تدبیر را از آنها گرفته است.

امام جمعه زرند بیان داشت: چون آمریکا و ایادی او خود را بازنده در سوریه می‌دانند، فتنه حمله به سوریه را آغاز کردند و بر این طبل نواختند اما همدستان آنها، کنار کشیدند و آمریکا خود را در این حالت دید، دنبال یک دستاویزی بود تا خود را نجات دهد که طرح کنترل سلاح‌های شیمیایی را روسیه پیشنهاد می‌دهد و بلافاصله رئیس جمهور آمریکا آن را قبول می‌کند.

کرمی‌پور گفت: گرچه این طرح جدیدی نبوده، اما اوباما آن را برای نجات خودش از تنهایی در جنگ می‌پسندد، زیرا در این روزها آمریکا خود را در تنگنا دیده است و کمتر از یک روز از پیشنهاد سوریه نگذشته بود که از این طرح تعریف و تمجید کردند، گر چه صهیونیست‌ها اصرار زیاد به اوباما داشتند برای حمله به سوریه اما خود را بی‌همراه دیدند، زیرا حتی انگلیس حیله‌گر هم از کمک به آمریکا دست برداشت.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید آمریکا نسبت به مسئله سوریه قابل اعتماد نیست، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، «امیدواریم رویکرد جدید آمریکا در مقابل سوریه جدّی باشد چون فعلاً در جایگاه ضعف وجود دارند و از خدعه و نیرنگ و دروغ گفتن هیچ ابایی ندارند».

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول