اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه امام حسین (ع) سمنان:

جنگ سوریه موجب ناامنی جهان و نابودی اسرائیل خواهد شد

استاد دانشگاه امام حسین (ع) سمنان گفت: جنگ سوریه موجب ناامنی جهان و نابودی اسرائیل غاصب می‏‌شود و آمریکا در این جنگ منزوی‌تر از گذشته خواهد شد.

جنگ سوریه موجب ناامنی جهان و نابودی اسرائیل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، ابوتراب کاتبی پیش از ظهر امروز در همایش حلقه‌های صالحین و نشست بصیرتی کانون بسیج فرهنگیان شاهرود و بسطام که با حضور بیش از 230 نفر در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تحولات منطقه و به خصوص اتفاقات سوریه به بیان و تحلیل این اتفاقات پرداخت.

وی اظهار کرد: سوریه با توجه به جغرافیای طبیعی و انسانی خود دارای نژادها و مذاهب مختلف دینی بوده و این امر سبب ایجاد اختلاف در داخل کشور شده و همین اختلافات مایه بروز اتفاقات اخیر این کشور است.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) سمنان افزود: سوریه مرز مشترک با ترکیه، اردن، لبنان، عراق و فلسطین اشغالی دارد و امروز مرزهای مختلف با کشورهای گوناگون تهدیدی برای این کشور شده تا تروریست‌ها از مرزهای مختلف وارد این کشور شوند.

کاتبی خاطرنشان کرد: با توجه به انواع نژادها و قومیت‌های گوناگون موجود در این کشور و مرزهای مشترک با کشورها، این خود تهدیدی برای این کشور شده است.

وی تصریح کرد: ساختار سوریه مانند عراق توسط یک حزب به نام حزب بعث اداره شده و همین تک حزبی و حکومت یک حزب سبب نارضایتی احزاب و گروه‌های مختلف در این کشور طی سال‌های گذشته بوده است.

کاتبی با بیان اینکه فعالیت احزاب در سوریه محدود و تحت شرایط خاصی است، افزود: فضای بسته سیاسی در این کشور و حاکمیت مطلق یک حزب سبب نارضایتی اقوام مختلف در این کشور و همین نارضایتی‌ها سبب اختلاف و تفرقه و ایجاد آتش جنگ داخلی در این کشور شده است.

وی گفت: متأسفانه با توجه به اینکه سوریه محور مقاومت اسلامی در منطقه و رابط ایران و لبنان و فلسطن است، با شروع جنگ داخلی، دشمنان خارجی سریع وارد کار شدند و تلاش کردند به این اختلافات دامن بزنند.

کارشناس سیاسی سپاه استان سمنان اظهار کرد: همین دخالت‌ها که توسط برخی کشورهای اسلامی و غیراسلامی و استکبار جهانی انجام شد، سبب ناامنی در سوریه و ایجاد جنگ داخلی در این کشور اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عرب منطقه که آتش‌‏افروز جنگ‌های طائفه‌ای و فرقه‌ای هستند در این جنگ تأثیر مستقیم دارند، بیان کرد: القاعده که دست‏‌پرورده آمریکا و عربستان است، اکنون در سوریه دست به کشتار وحشیانه و بی‏رحمانه مردم و به ویژه علویان زده و نسل‏‌کشی گسترده را در این کشور به راه انداخته است.

کاتبی تصریح کرد: استکبار و حکام عرب در تلاش هستند تا به قول خودشان محور مقاومت و هلال شیعی را از بین ببرند و ارتباط خط اول مقاومت جمهوری اسلامی ایران را با فلسطین مرکز جهان اسلام قطع کنند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) سمنان خاطرنشان کرد: ایران امروز به عنوان حامی اصلی سوریه در میدان حضور دارد و ایران اسلامی با توجه به خط مقدم بودن سوریه، برای حمایت از مردم مظلوم این کشور برابر استکبار جانانه حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا و حکام عرب بسیار دوست دارند جنگ با سوریه اتفاق بیفتد، اظهار کرد: البته در اینجا تقریباً همه کشورها مخالف هستند و فقط عربستان، قطر و امارات از این جنگ حمایت و آمریکا را شیر می‌کنند که حمله کند.

کاتبی افزود: با توجه به جنگ‏‌های ناموفق آمریکا در جهان این کشور تمایلی به جنگ ندارد و همان‏طور که اعلام هم کرده با موشک سوریه را هدف قرار می‏‌دهد و هیچ نیروی نظامی به این کشور اعزام نخواهد کرد و این خود گواه این است که آمریکا دیگر تحمل جنگی دیگر را ندارد.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) سمنان گفت: جمهوری اسلامی و روسیه اکنون در کنار مردم و دولت سوریه قرار دارند و با موضع‌گیری‌ها تلاش می‌کنند از جنگی دیگر در خاورمیانه جلوگیری کنند و البته سایر کشورهای دیگر نیز همراهی می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر جنگ در منطقه رخ دهد، آتش آن کل جهان را فرا خواهد گرفت و ممکن است به نابودی رژیم جعلی صهیونیستی منجر شود و قدرت پوشالی آمریکا را نیز بیش از گذشته به چالش بکشد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول