اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای رفاه حال معلولان و جانبازان صورت می‌گیرد

آغاز اجرای طرح مناسب‌سازی محیط‌های اداری

فرماندار شهرستان شیراز از آغاز طرح بازرسی از ادارات با هدف مناسب‌سازی محیط‌های ادارای برای رفاه حال معلولان و جانبازان از 15 شهریور ماه امسال خبر داد.

آغاز اجرای طرح مناسب‌سازی محیط‌های اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین کلاه اظهار داشت: با شروع طرح بازرسی از ادارات با هدف مناسب‌سازی محیط‌های اداری از 15 شهریور ماه جاری، دستگاه‌ها و ادارات دولتی، بانک‌ها، مراکز درمانی، مراکز تجاری تفریحی و ... مستقر در شیراز موظف به همکاری با بازرسان شده‌اند و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح شاهد بهبود فضاهای اداری و خدماتی برای رفاه حال معلولان و جانبازان و داشتن شهر بدون مانع ویژه این عزیزان باشیم.

رئیس شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان شیراز افزود: سرانه جمعیتی افراد معلول کشور، رقمی قابل ملاحظه را تشکیل می‌دهد که بخش عمده‌ای از آن را جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی تشکیل می‌دهند بنابراین باید در طراحی‌های شهری و ساختمان‌های اداری و خدماتی، حقوق این‌گونه افراد را مد نظر قرار دهیم.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز ادامه داد: معلولان حق دارند از امکاناتی برخوردار باشند که بتوانند به طور مستقل در جامعه حضور پیدا کرده و زندگی کنند، بنابراین باید جنبه‌های مختلف محیط‌های شهری و خدماتی بدون مانع را برای افراد دارای معلولیت بررسی کرده و فراهم آوریم.

فرماندار شیراز اضافه کرد: آیین‌نامه اجرایی ماده (2) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بر مناسب‌سازی محیط برای معلولان تاکید دارد و بر اساس آن تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی باید به گونه‌ای به اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل برای افراد معلول بپردازند تا آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری و ساختمان‌های عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی لازم بهره‌مند شوند.

وی با تشریح برخی از مواد این قانون و آیین‌نامه ابراز داشت: شهرداری‌ها نیز موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.

زرین کلاه در بخش پایانی سخنان خود گفت: از آن جا که زندگی معلولان مواجه با محدودیت‌های خاصی است و معلولیت باعث اختلال در رابطه فرد با محیط می‌شود باید سعی کرد که در برنامه‌ریزی‌های محیطی سازگار‌سازی محیط با شرایط خاص معلولان در نظر گرفته شود .

انتهای پیام/2448/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول