اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان در یادواره شهدای جبالبارز:

شهدا رفتند تا ولایت‌فقیه بماند/ برخی برای یک پست مقدسات را زیر پا می‌گذارند

استاندار کرمان گفت: مشکلات این کشور به دلیل نداشتن رهبر است، شهدای ما رفتند تا ولایت‌فقیه باشد، ما باید در مسیر شهدا حرکت کنیم، نه جلوتر و نه عقب‌تر و هر چه داریم از ولایت فقیه و شهدا داریم.

شهدا رفتند تا ولایت‌فقیه بماند/ برخی برای یک پست مقدسات را زیر پا می‌گذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل نجار شامگاه گذشته در آیین یادواره سرداران و 56 شهید جبالبارز در روستای گراغان اظهار داشت: شهدا سرود آزادگی را سر دادند و برای اعطلای نظام اسلامی جان خود را فدا کردند و هدایتگر بشریت شدند و همه ما را از ظلمات به سوی نور هدایت کردند.

وی افزود: شهدای ما رفتند تا توحید این کلمه « لا اله الا الله» بماند و امروز که دور هم جمع می‌شویم و برای شهدا یادمان می‌گیریم و خاطراتشان را مرور می‌کنیم برای اینکه تلنگری برای ما باشد، ما باید ببینیم شهدا در چه مسیری گام برداشتند و حرکت کردند و چه اخلاقی داشتند.

نجار تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم و ببینیم که شهدا با چه حرفی اینگونه ندای امام عظیم‌الشان را با جان و دل لبیک گفتند و به جبهه‌ها شتافتند تا کلمه «‌لا اله الا الله» که تمام ارزش‌ها از آن است، بماند.

وی با طرح این سئوال که آیا امروز ما مسیر شهدا را می‌رویم و آیا در مسیری که شهدا به خاطر آن جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند، گام بر می‌داریم، خاطر نشان کرد: این یادواره برگزار شد تا در واقع ما ارزیابی داشته باشیم و راهمان را پیدا کنیم، شهدا برای پست و مقام و مادیات دنیا جان خود را فدا نکردند، آنها برای کلمه توحید جان خود را از دست دادند، تا ارزش‌ها و فضیلت‌ها در جامعه پررنگ بماند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ملت ایران همیشه در مسیر شهدا بودند و هر جا که رهبر معظم انقلاب تشخیص دادند، با جان و دل به میدان آمدند، گفت: گاهی در جامعه بداخلاقی‌هایی را می‌بینیم ، چرا افزایش طلاق در خانواده‌ها وجود دارد، در یک جامعه اسلامی، الهی و توحیدی که این همه شهید را برای ارزش‌ها تقدیم کردند، این شأن جامعه اسلامی نیست، این بداخلاقی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که می‌بینیم، این مسیر شهدا نیست.

نجار ابراز داشت: اعتیاد یکی از معضلاتی است که خاستگاه دشمنان این نظام الهی است، عده‌ای برای به دست آوردن منافع کلان دنبال این کار هستند، روزی که آمریکا وارد افغانستان شد، یکی از وعده‌هایی که دادند، کشت جایگزین خشخاش بود اما امروز می‌بینیم که کشت آن به 40 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به کج خلقی‌های سیاسی در جامعه اظهار داشت: این روزها موسم شوراهای شهر و روستا است، باید در کمال منطق و استدلال کار را پیش ببرند و ببینند که شهدا از آنها چه می‌خواهند، شهرداری انتخاب کنید که به درد مردم بخورد.

نجار در زمینه بداخلاقی‌های فرهنگی بیان داشت: چرا باید مجذوب فرهنگ بیگانه شویم، از محاوره تا پوشیدن لباس، ما فرهنگ غنی اسلامی ایرانی داریم، اما دنبال فرهنگ بیگانه که ارمغان دشمن برای نابودی نظام اسلامی است می‌رویم، این راه شهدا نیست، ما یک ملت بزرگ صاحب فرهنگ هستیم، چرا باید ماهواره در ما اثر کند اما قرآن کمتر در ما اثر کند.

وی با اشاره به بحث اقتصاد تصریح کرد: چرا ما اسراف می‌کنیم و مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند، در محافل، میهمانی‌ها و خانه خود چه میزان اسراف می‌کنیم، چرا برخی بدخلاقی‌ها وجود دارد و گاهی فرد برای رسیدن به یک جایگاه حاضر است مقدسات را زیر پا بگذارد یا برای یک معامله و سود دروغ می‌گوید، این راه شهدا نیست.

نجار با بیان اینکه چطور باید این رذائل اخلاقی را از جامعه‌ای که شهید داده اند دور کنیم، جامعه‌ای که جای جای آن شهدا هستند، شهدا ناظر بر اعمال و رفتا ما هستند و می‌گویند ما رفتیم تا ارزش‌ها بمانند، بندگی بماند.

استاندار کرمان با اشاره به اتفاقات رخ داده در کشور مصر بیان داشت: مشکلات این کشور به دلیل نداشتن رهبر است، شهدای ما رفتند تا ولایت‌فقیه باشد، ما باید در مسیر شهدا حرکت کنیم، نه جلوتر و نه عقب‌تر و این تفکر باید در جامعه گسترش پیدا کند که هر چه داریم از ولایت فقیه و شهدا داریم.

وی خاطر نشان کرد: این مجالس باید برای ما یادآوری باشد، این قافله‌سالاران رفتند تا اسلام، اقتدار و عزت این مملکت بماند، و ما باید بدانیم که در مسیر صراط مستقیم یا راه دیگری هستیم.

وی افزود: اگر در مسیر شهدا باشیم آنها از ما شاد می‌شوند و ما را در این مسیر کمک و هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/80002/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول