اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری پروژه مطرح کرد‌

پیشرفت 74 درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد

مجری تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد از پیشرفت فیزیکی 74 درصدی این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه شهری خراسان شمالی خبر داد.

پیشرفت 74 درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عباس حسن‌نژاد بعد از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار خراسان شمالی و اعضای شورای اسلامی این شهر از روند اجرای این پروژه بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه شهری از مرداد سال گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دی ماه امسال آماده شود.

وی با بیان اینکه پایه‌های این پل احداث شده و بخشی از سازه‌های آن به محل پروژه انتقال یافته است، گفت: بقیه قطعات پل از کارخانه ماشین سازی اراک به تدریج به بجنورد انتقال می‌یابد.

حسن‌نژاد یکی از مشکلات فعلی در اجرای این پروژه را وجود تأسیسات زیرساختی همچون برق فشار قوی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری شرکت برق این تأسیسات جابجا شده و اکنون صرفاً هشت تیر برق فشار ضعیف باید از مسیر اجرای این پروژه جابجا شود.

به گفته وی، صرفاً برای انتقال این تیرها و همچنین برق فشار قوی، شهرداری باید چهار میلیارد ریال به شرکت برق بپردازد.

مجری تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد با بیان اینکه برای اطلاع مردم تابلوی روز شمار این پروژه در محل نصب شده است، به شهروندان به ویژه به کسبه و مردم ساکن در این محل اطمینان داد تا پس از تکمیل این پروژه نمای بسیار زیبایی ایجاد شده و همچنین رضایت آنان حاصل شود.

وی ادامه داد: در کنار این پروژه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز از زیر این تقاطع در دست اجرا بوده که مشکل دیرینه جمع شدن آب‌های سطحی در میدان مرکزی این شهر را با انتقال به سیل‌بند آفرینش برطرف می‌سازد.

* نخستین قطعه پل تقاطع غیر همسطح بجنورد نصب شد

هم‌زمان با بازدید استاندار خراسان شمالی و اعضای شورای اسلامی بجنورد از این پروژه نخستین قطعه از پل تقاطع غیر همسطح این شهر بر روی پایه‌های پل نصب شد.

مجری تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد با اشاره به اینکه طول صرفاً یک قطعه از این پل 140 تن وزن داشته، گفت: مجموعاً 64 باکس قطعات این پل بوده که تا اواسط مهر ماه به بجنورد حمل و نصب می‌شود.

وی زمان نصب تمامی قطعات فلزی این پل را تا اواسط مهر ماه اعلام کرد و افزود: طول این پل در مجموع 210 متر بوده که با اجرا و تکمیل آن تا دی ماه امسال ترافیک در این تقاطع شکسته و روان خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به تأثیر این پروژه در ترافیک جنوب این شهر، گفت: به سبب اهمیت این پروژه تاکنون چهار مرحله بازدید داشته و بازدید امروز هم به خاطر تسریع در انجام این پروژه انجام شد.

محمود احمدی‌بیغش در عین حال اجرای این پروژه را باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی از کسبه این منطقه برشمرد و افزود: پیمانکار پروژه باید تلاش کند تا تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدا به موقع به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، اعتبار این پروژه 80 میلیارد ریال بوده که از محل منابع داخلی و سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری تأمین شده است.

به گزارش فارس، در بازدید از این پروژه معاون عمرانی استاندار، تنی چند از اعضای شورای اسلامی، سرپرست و معاونان شهرداری حضور داشتند.

انتهای پیام/63002/‌ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول