اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود:

سیره شهدا در جنگ نرم امروز برای نسل جوان بیان شود

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود گفت: در جنگ امروز باید سیره شهدا را برای نسل جوان تشریح و تبیین کنیم و این وظیفه همه آحاد جامعه و به خصوص معلمان است.

سیره شهدا در جنگ نرم امروز برای نسل جوان بیان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی حسام ظهر امروز در اردوی آموزشی سرگروه‌ها و دبیران حلقه‏‌های صالحین واحدهای مقاومت بسیج دانش‌‏آموزی که در اردوگاه شهید رجایی آبشار شاهرود برگزار شد، در جمع سرگروه‌ها و دبیران حلقه‌های صالحین واحدهای بسیج مدارس در سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت و روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار کرد: ما هر چه داریم، از اهل بیت (ع) و سلاله پاک آنهاست.

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود افزود: در سراسر ایران اسلامی این امامزادگان هستند که موجب سکینه و اطمینان قلب عاشقان ولایت و امامت می‏‌شوند.

وی افزود: در بحث صالحین و برگزاری این جلسه تأکید بر حضور در مسجد یا بقاع متبرکه و امامزادگان داریم؛ چرا که بعد معنوی این مکان‌های مقدس بر روح و جان متربیان تأثیر خواهد گذاشت و اهمیت دارد.

این کارشناس تربیتی با بیان اینکه در حلقه‌های صالحین باید مسئولیت‌سازی کنیم، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان و نوجوانان با حضور در این میدان بزرگ با قبول مسئولیت و داشتن هدف مشخص ساخته و تربیت شدند و به همین خاطر بوده که جبهه‌ها، دانشگاه انسان‌سازی لقب گرفته است.

حسام افزود: اسلام تأکید بر برگزاری جلسات و کلاس‌ها به صورت حلقه‏‌وار دارد؛ چرا که این‏گونه جلسات همه در یک سطح و چشم در چشم به بیان مواضع خود و یادگیری می‌پردازند و این بسیار با اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون محققان کشف کرده‌اند که برگزاری جلسات به صورت حلقه‏‌وار سبب می‌شود تا افراد بهتر یاد بگیرند و با شهامت سئوال خود را بیان کنند.

مربی صالحین سپاه شاهرود تأکید کرد: جلسات صالحین باید برای افزایش معرفت، بصیرت، تربیت و مهارت متربیان باشد، ولی متأسفانه در این جلسات کمتر به این موضوعات مهم توجه می‌شود و فقط می‌خواهند افراد رفع تکلیف کنند.

حسام با بیان اینکه در حلقه‏‌های صالحین باید پنج بعد در نظر گرفته شود، افزود: قرآن، روایات، احکام، سیره شهدا و سخنان ولایت فقیه پنج بعد حلقه‌های صالحین است که باید به این پنج نکته توجه اساسی شود.

وی تصریح کرد: برای پرورش و شکوفایی نسل نوجوان و جوان احتیاج به این ابعاد داریم و باید حلقه‌ها را با این چارچوب برگزار کنیم تا بتوانیم بهره لازم را ببریم.

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود گفت: سیره زندگی شهدا بسیار مهم است؛ چرا که امروز در جنگ نرم دشمنان تلاش دارند تا ما را از سیره و زندگی اسلامی دور کنند.

حسام افزود: سبک زندگی اسلامی که رهبر انقلاب تأکید دارند در زندگی و سیره شهدای ما متبلور بوده است و بهترین الگو برای این سبک زندگی، سیره شهدا و ایثارگران ماست.

وی تأکید کرد: باید تشکیل جلسات حلقه‌های صالحین با توجه به سن اعضا برگزار شود و سرگروه‌ها با توجه به شرایط سنی آمادگی اداره حلقه‌های صالحین را دارا باشند.

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام گفت: اسلام هم در بعد تربیت و هم تعلیم سفارشات فراوانی را بیان کرده است و باید در مدارس به هر دو وجهه توجه شود تا ما دانش‌آموزانی در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/2249/ل20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول