اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پیگیری امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار قزوین خبر داد

ساخت المان شهدای گمنام دانسفهان

مسئول پیگیری امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین از ساخت المان شهدای گمنام توسط شهرداری دانسفهان در محل تدفین لاله‌های گمنام خبر داد.

ساخت المان شهدای گمنام دانسفهان

قاسم اللهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا از برگزاری نخستین جلسه ستاد استقبال از شهدای گمنام دانسفهان خبر داد و اظهار داشت: در جلسه ستادی امروز در سالن اجتماعات بسیج تقسیم‌بندی کمیته‌ها با شرکت شهردار، بخشدار، شورای اسلامی شهر، امام جمعه و مسئول بسیج شهری دانسفهان مورد بررسی قرار گرفت و بازدیدی نیز از محل در نظر گرفته برای خاکسپاری شهدا به عمل آمد.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اهدای فرم تعهد به همراه طرح المان به شهرداری برای تأمین اعتبار و ساخت حرم برای شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: این انتظار می‌رود که تا پیش از نخستین سالگرد تدفین کار ساخت این المان و نصب آن بر روی قبور مطهر به اتمام برسد که البته طرح موقت یادمان نیز در روز برگزاری مراسم رونمایی می‌شود.

اللهیاری با اشاره به تصویب مقدمات برگزاری آیین تشیع در ستاد استقبال تصریح کرد: همچنین مسئولیت هماهنگی و اطلاع‌رسانی و نصب بنر ویژه مراسم توسط شهرداری و بسیج، تنظیم سیستم رسانه‌ای صوت توسط حوزه بسیج، تهیه و ارسال دعوت‌نامه به استانداری و مدیران بخشداری و مدیریت مجموع این مراسم نیز توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان صورت می‌گیرد.

وی به انجام اقدامات برای میزبانی تشریفاتی گروه موزیک اشاره و بیان کرد: همچنین طی دو تا سه روز آینده دومین جلسه ستاد استقبال برگزار شده و نسبت به خارج کردن المان کنونی در محیط داخلی میدان سیداحمد خمینی و آماده‌سازی قبور برای خاکسپاری اقدامات صورت می‌گیرد.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در جلسه ستاد امروز علاوه بر تقسیم وظایف و انجام مقدمات نسبت به چگونگی اقامه نماز بر پیکر‌های شهدا و برگزاری سخنران و مداحی نیز تصمیم‌گیری صورت گرفت.

اللهیاری پیرامون نحوه به عهده‌گیری مسئولیت‌ها در ستاد استقبال تصریح کرد: بخشدار رامند در جلسه امروز به عنوان رئیس ستاد استقبال معرفی شده و شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانده بسیج دانسفهان نیز مسئولیت پیگیری امور را عهده‌دار شدند که البته تعدادی از بسیجیان نیز به منظور کمک به نظم برنامه در آیین تشییع حضور دارند.

این مسئول عنوان کرد: همچنین بر اساس قوانین هیئت امنای یادمان و حرم شهدای گمنام نیز باید هرچه سریع‌تر و طی روز‌های آینده تشکیل و بر حسب جایگاه حقوقی اعضای هیئت شامل افراد خیر، معتمد و مسئول به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی شود و نیز پیاده‌سازی محدودیت‌های ترافیکی در حین اجرای مراسم ویژه تشییع نیز با مدیریت کلانتری انتظامی شهر دانسفهان صورت گرفته و پس از برگزاری مراسم استقبال نظامی با حضور مسئولان برای تشییع شهدا در میان آحاد مردم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول