اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد

وجود 108 بقاع متبرکه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از وجود 108 بقاع متبرکه در کردستان خبر داد و گفت:‌ وجود این امامزادگان و بقاع متبرکه موقعیتی ناب برای ارتباط معنوی با ائمه معصومین(ع) است.

وجود 108 بقاع متبرکه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سلمان روحی عصر امروز در دومین همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در امامزادگان شهر پیرتاج برگزار شد، با اشاره به حضور مردم در این همایش، گفت: به شکرانه همین حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه است که ظرف‌ها نیمه خالی معنویات را در این مکان مملو از معنویت و حب اهل بیت کرده و به درگاه‌شان تمسک می‌جوییم.

روحی با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار اماکن متبرکه در ایران اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگرچه زیارت ائمه معصومین برای ما مقدور نیست، اما به برکت این بقاع متبرکه و امامزادگان در سراسر ایران اسلامی می‌توانیم از برکات این عزیزان بهره‌مند شویم.

این مسئول با بیان اینکه مسلمانان باید به یک سری معنویات متصل و ارتباط داشته باشند، خاطرنشان کرد: وجود امام‌زادگان و تمامی بقاع متبرکه موقعیتی ناب برای تمسک و توسل است و ارتباط معنوی با ائمه معصومین(ع) و مردم در سایه این امام‌زادگان کسب معنویت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با تأکید بر سخن مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امام‌زادگان به قطب فرهنگی  گفت: ما در استان و شهرستان‌ها جایی پربارتر و معنوی‌تر از امام‌زادگان نداریم.

وی تصریح کرد: با وجود این امام‌زادگان می‌توانیم پیوند معنوی بین خود و ائمه برقرار کنیم و لازم است فرامین رهبری مبنی بر تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

روحی در ادامه با بیان اینکه  امام‌زادگان در نشان دادن راه‌ درست مثل نور ماه در شب تاریک هستند، افزود: ما راه‌های صحیح و ثواب را به واسطه این امامزادگان می‌شناسیم.

وی با بیان اینکه امام‌زادگان مختص به روزهای شهادت و عزاداری نیستند بیان کرد: بهترین ایام برای تمسک به درگاه امامزادگان، ایام ولادت است، چراکه در این ایام فرشتگان و تمامی اهل بیت شاد هستند.

روحی با بیان سخنی از امام صادق(ع) تصریح کرد:  امام صادق(ع) فرمودند " شیعیان ما کسانی هستند  که در ناراحتی ما ناراحت و در شادی ما شاد و خوشحال باشند"، بنابراین اماکن و بقاع متبرکه فقط به زمان‌های عزاداری اختصاص ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: وجود امامزادگان پیرتاج برای این منطقه برکت است و باید از این برکات به بهترین شکل بهره‌مند شد.

وی به اهمیت گردشگری مذهبی و توسعه این مهم اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر موضوع زیارت و اهمیت آن به لحاظ کسب معنویات گردشگری مذهبی که یکی از جایگاه و خواستگاه‌های آن امامزادگان پیرتاج است و امیدواریم این مکان به قطب گردشگری مذهبی منطقه تبدیل شود.

این مسئول افزود: هیئت امنای بقاع متبرکه و امامزادگان باید به فکر توسعه و آبادانی امامزادگان باشند و برای ترویج معنویات به صورت صحیح و اکمل تلاش کنند.

وجود 108 بقاع متبرکه در کردستان

روحی در ادامه از وجود 108 بقاع متبرکه در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: استان کردستان به خاطر وجود این اماکن به خود می‌بالد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تأکید کرد: امام‌زادگان برای مناطق محروم موجب خیر و برکت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه دلخوشی ما بر این است که خادم این بزرگان هستیم، متذکر شد: تلاش در راستای پیشرفت روزافزون این امامزادگان و تبدیل منطقه به قطب گردشگری مذهبی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.

انتهای پیام/79015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول