اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام آیت‌الله نوری همدانی به کنگره بین‌المللی امامزادگان:

بقاع متبرکه تاریخ این مرز و بوم هستند

در پیام مرجع تقلید شیعیان به کنگره بین‌المللی بقاع متبرکه آمده است: بقاع متبرکه بخش مهمی از تاریخ این مرز و بوم هستند و معرفی آن‌ها می‌تواند عظمت ایرانیان را نمایان کند.

بقاع متبرکه تاریخ این مرز و بوم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری کنگره بین‌المللی امامزادگان، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در پیامی به کنگره امامزادگان، یکی از دلایل اصلی حضور بقاع متبرکه در ایران را برخورد ناشایست حکومت بنی‌عباس با آنها دانست و تأکید کرده است: این حرکت سبب شد آن‌ها در چند مرحله از حجاز و عراق به سمت ایران مهاجرت کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: می‌توانیم با معرفی صحیح بقاع متبرکه به نسل جوان، از ظرفیت‌های فراوان آنها به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و سازندگی استفاده کرده و در این مسیر از موقوفات فراوانی که مردم برای امامزادگان اختصاص می‌دهند استفاده کردو  یکی از مهم‌ترین معضلات این است که بسیاری از مردم با امامزادگان آشنایی ندارند و این وظیفه متولیان فرهنگی است که زندگی آن‌ها را برای مردم تبیین کنند.

در ادامه این پیام آورده شده است: با وجود شواهد تاریخی، گرایش مردم به اهل‌بیت (ع) بسیار زیاد است و همواره علاقه داشته‌اند که دنباله‌روی جبهه حق باشند که لازمه شناسایی جبهه باطل است، همچنین بنی‌امیه و بنی‌عباس ظلم‌های زیادی در حق ائمه کردند و باید با معرفی صحیح بقاع متبرکه، اجازه ندهیم که زحمات آنها نادیده گرفته شود، لذا برگزاری چنین کنگره‌ای با محوریت امامزاده‌ها راهی جهت معرفی سبک زندگی امامزادگان، تبیین وجود پر خیر و برکت آنان برای مردم کشور و ترویج فرهنگ تکریم آنان بین مردم است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: جایگاه بقاع متبرکه تاکنون به درستی در کشور تبیین نشده است و برگزاری این‌گونه کنگره‌ها و استمرار آنها به طور قطع در معرفی آنان و تعمیق باورهای دینی مردم موثر خواهد بود.

انتهای پیام/63023/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول