اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای شهرستان بیجار:

اصلاح الگوی مصرف مشکلات کمبود آب بیجار را جبران می‌کند

مدیر آبفای شهرستان بیجار با بیان اینکه حدود 40 درصد از مشترکین آب بیجار پرمصرف هستند، گفت: اصلاح و رعایت الگوی مصرف مشکلات کمی آب بیجار را جبران خواهد کرد.

اصلاح الگوی مصرف مشکلات کمبود آب بیجار را جبران می‌کند

بهمن ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با تأکید بر رعایت الگوی مصرف با هدف جبران کمبود آب در این شهرستان، اظهار کرد: ارزان بودن نرخ آب در حال حاضر یکی از دلایل افزایش مصرف بی‌رویه از ذخایر آبی است.

وی افزود: تامین به موقع آب شهروندان برخی نقاط بیجار مهم‌ترین دغدغه‌  کنونی ما است و در این راستا اهتمام جدی داریم.

مدیر آبفای شهرستان بیجار، محل تأمین آب شرب شهرستان بیجار را چاه‌های صلوات‌آباد، قامشلو، سراب و تخت و حلوایی عنوان کرد.

ابراهیمی بیان کرد: در تیرماه امسال 423 هزار مترمکعب آب در این شهرستان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال 91 افزایش چشمگیری یافته است.

مدیر آبفای شهرستان بیجار  علل کمبود آب و افت منابع زیرزمینی را گرمای هوا، مصرف بی‌رویه و وجود مشترکین پر مصرف بیان کرد.

وی، میانگین مصرف روزانه را 18 تا 20 مترمکعب عنوان کرد و گفت: مصرف آب در شهرستان بیجار متآسفانه  40 درصد از میانگین مصرف بالاتر است.

مدیر آبفای شهرستان بیجار، علل قطعی آب در برخی از نقاط این شهرستان را ساخت و ساز بی‌رویه، افت منابع آبی شدید، افزایش دما و کمبود آب عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه شهرستان بیجار از لحاظ مواجه با کمبود آب نسبت به سایر شهرهای استان کمترین مشکل را دارد.

ابراهیمی با اشاره به اعتبارات آبفای بیجار نیز خاطرنشان کرد: از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری 30 میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی اختصاص یافت است که از این میزان اعتبار، پیشرفت 70 درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری بیجار صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به یکی از پروژه‌های این اداره اشاره و بیان کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بیجار در زمینی به مساحت 10 هکتار انجام می‌شود و اکنون 70 درصد از تجهیزات مکانیکی آن آماده شده است.

مدیر آبفای شهرستان بیجار در پایان اذعان کرد: کلنگ‌زنی خط انتقال آب صلوات‌آباد با تخصیص اعتبارات ویژه و عملیات اجرایی انتقال آب سد سیازاخ به بیجار، کمک قابل‌توجهی در امر آب رسانی مطلوب به شهروندان این شهر دارد.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول