اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم پایانی دومین جشنواره بین‌المللی ادبیات کردی رضوی

مروجان و شاعران فرهنگ و سیره رضوی در سنندج تجلیل شدند

امروز در مراسمی شعرا، ادبا و مروجان فرهنگ و سیره رضوی در سنندج تجلیل شدند.

مروجان و شاعران فرهنگ و سیره رضوی در سنندج تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز در مراسم پایانی دومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی رضوی از تعدادی از شعرا، ادبا، نویسندگان و مروجان فرهنگ رضوی با دادن لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم نیز از 8 نفر از مروجان فرهنگ رضوی تقدیر شد.

براین اساس؛ در حوزه پژوهشی سیره علمی نبوی از عبدالسلام کریمی، پژوهشگر علوم معارف اسلامی و در حوزه ترجمه و تألیف کتاب کردی نیز از عماد کریمیان به خاطر ترجمه کتاب سنت‌های پیامبر اثر علامه سید محمدحسین طباطبایی تقدیر به عمل آمد.

در حوزه مدیریت و اجرا نیز از امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان به خاطر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و یادواره شمس قریشی و یازدهمین جشنواره سوره تجلیل شد.

همچنین در حوزه اشخاص حقیقی و حقوقی انجمن ادبی دلبران شهرستان قروه به خاطر برگزاری جشنواره شمیم ظهور مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حوزه تولیدات آثار فرهنگی و هنری از علیرضا کریم‌پور، مجری صدا و سیمای مرکز کردستان و مدیر جدید رادیو شهری مریوان به خاطر اجرای برنامه زنده سحر و افطار ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان به‌ره‌و رووناکی تقدیر شد.

در این مراسم همچنین ابوالقاسم معمار شاعر اهل بیت و پیر غلام حسینی تقدیر شد و در حوزه تولیدات نرم‌افزاری چند رسانه‌ای نیز از کانون فرهنگی هنری محمدیه در روستای گرگرعلیا به سرپرستی کلثوم ساعدی حافظ کل قرآن کریم تجلیل شد.

بهروز خیریه، سیداسماعیل حسینی شاعر و نویسنده و محقق کردستانی و امجد ویسی اعضای هیئت داوران دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی مورد تجلیل قرار گرفتند.

براساس این گزارش؛ همچنین در بخش بین‌المللی این جشنواره از بیخال شکور محمود و عبدالستار عزیز عبدالله هر دو از کشور عراق تجلیل شد.

در بخش شعر ملی دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی نیز سیدجلال‌الدین حسینی از سنندج و آرام فاتحی از کامیاران به صورت مشترک و عارف صمیمی از کامیاران و محمد رحیمی رضوان از بیجار به ترتیب حائز رتبه‌های هشتم، هفتم و ششم شدند.

عدنان مرادی از پاوه به رتبه پنجم دست یافت و جایگاه چهارم این بخش به یدالله احمدیاری از دیواندره رسید.

منصور دولتی رتبه سوم این بخش را کسب کرد، اثر صباح حسنی از سنندج دوم شد و هیئت داوران کسی را به عنوان رتبه نخست در این بخش معرفی نکرد.

به تمامی برندگان این بخش لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

در بخش دلنوشته نیز از جمشید سلیمانی و شکوفه فتاحی هر دو از استان کرمانشاه به خاطر کسب رتبه هشتم تجلیل شد.

جایزه رتبه هفتم این بخش به طیبه محمدی از گیلانغرب کرمانشاه اهدا شد و مژگان سلیمانپور از استان تهران جایزه رتبه ششم این بخش را دریافت کرد.

هادی سپنجی از شهرستان پاوه به خاطر کسب رتبه پنجم این بخش تجلیل شد و به طور مشترک از زینب شکری از کرمانشاه و سمیه قادری از سنندج تقدیر به عمل آمد.

جمیله معظمی از سنندج به عنوان نفر سوم و نگار ناجی‌فر از پاوه به عنوان نفر دوم معرفی و تجلیل شدند.

هیئت داوران هیچکدام از آثار این بخش را حائز رتبه نخست و دریافت جوایز برتر ندانستند.

به گزارش فارس؛ در ادامه منصور دولتی از شهرستان قروه، ناصر یمینی مردوخ کردستانی، صباح حسنی از سنندج، عدنان مرادی از  پاوه اشعار خود را به زبان کردی در وصف امام رضا(ع) قرائت کردند.

همچنین در مراسم مشابه دیگری به مناسبت جشن بزرگ کرامت از کیوان قاسمی خبرنگار خبرگزاری فارس، فردین صادق ایوبی از پیشکسوتان حوزه هنرهای تجسمی نقاش برتر جشنواره ایران 1404، عادل نادری، خواننده نامی موسیقی کُردی، قادر ابوالمله، مدیر شرکت عمرانی بانتا آبیدر، همایون شهلا مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری سرشار سنندج و سامان احمدی از فعالان فرهنگی استان به عنوان مروجان فرهنگ رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام/79005/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول