اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر انیسیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

روانکاوی و مشاوره در روند درمان سرطان جدی گرفته شود

پژوهشگر انیسیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم جدی گرفتن روانکاوی و مشاوره در روند درمان سرطان تاکید کرد.

روانکاوی و مشاوره در روند درمان سرطان جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک شهربانو قهاری ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی مشاوره بیماران سرطانی استان مرکزی در اراک که برای نخستین‌بار در کشور برگزار شد، اظهار داشت: بیماری سرطان تنها یک بیماری جسمی نیست، بلکه روح و روان فرد مبتلا و خانواده وی را نیز درگیر می‌کند.

وی تصریح کرد: حفظ روحیه همواره در تمام بیماری‌ها مورد تاکید قرار می‌گیرد و از آنجا که بیماری سرطان، بیماری بسیار سختی است، حفظ روحیه در طول درمان و ادامه زندگی از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

استادیار روانشناسی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران ادامه داد: در درمان بیماری سرطان نباید تنها به فکر درمان بیماری بود، بلکه بازگشت امیدوارانه به زندگی و حفظ کیفیت زندگی نیز موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

قهاری گفت: فشار روحی شدید ناشی از بیماری سرطان همواره یکی از معضلات جدی در نظام درمان بیماران سرطانی است که مانع اثرگذاری مناسب اقدامات درمانی می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده بیماران سرطانی به محض اطلاع از درگیری فرد به سرطان روحیه خود را از دست داده و بدون برنامه و فکر با اتلاف منابع ملی و سرمایه‌های زندگی برای درمان فرد مبتلا دچار چالش‌های متعددی می‌شوند که این مسئله ادامه روند درمان را برای آنها سخت و غیرممکن می‌کند، بر این اساس توجه به مسائل روانکاوی و مشاوره در امر درمان از ضرورت بسیاری برخوردار است.

پژوهشگر انیسیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زمانی که سرطان به مرحله پیشرفته رسیده باشد، هزینه و درمان‌های سنگین اثری در بهبودی فرد مبتلا نخواهد داشت و آنچه در این هنگام از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، هدایت درمانی، مشاوره روانی بیمار سرطانی و همراهان فرد بیمار است که می‌تواند با روحیه‌بخشی، مشکلات فرد مبتلا و خانواده وی را کاهش دهد.

قهاری گفت: خانواده باید دانش لازم برای رفتار با بیماران سرطانی را فرا گرفته و شرایط مناسبی را برای زندگی فرد بیمار فراهم سازند.

انتهای پیام/87006/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول