اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مرزی راز و جرگلان:

آموزه‌های سیاسی ائمه باید به گفتمان غالب تبدیل شود

فرماندار شهرستان مرزی راز و جرگلان گفت: آموزه‌های سیاسی ائمه معصوم (ع) باید به گفتمان غالب در پژوهش‌ها تبدیل و در جامعه کاربردی شود.

آموزه‌های سیاسی ائمه باید به گفتمان غالب تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، محمدرضا دربندی اظهار کرد: در این زمینه برگزاری همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) می‌تواند به کاربردی کردن سیره معصومین(ع) کمک کند.

وی افزود: امام رضا(ع) در حیات سیاسی خود به مبارزه‌ی حاد سیاسی با عباسیان پرداخت که جنبه‌های مختلف این مبارزه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دربندی تصریح کرد: همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) می‌تواند در راه تبیین سیاست اسلامی تأثیرگذار باشد اما آنچه مهم است این است که باید پژوهش در زمینه استخراج آموزه‌های سیاسی معصومین (ع) به گفتمان غالب در میان پژوهشگران تبدیل و این پژوهش‌ها در جامعه و میان مردم و مسئولان کاربردی شود.

وی درباره لزوم تبیین آموزه‌های سیاسی معصومین (ع) جامعه گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی گامی مهم در راستای عملی شدن سیاست اسلامی مدنظر ائمه(ع) بود چرا که قبل از انقلاب پژوهشگران زیادی در این حوزه به اندیشه‌ورزی در خصوص آموزه‌های سیاسی معصومین (ع) در قالب فقه سیاسی، فلسفه سیاسی، سیاست‌گذاری اسلامی و اندیشه سیاسی اسلامی پرداختند.

فرماندار شهرستان مرزی راز و جرگلان اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که هنوز هم زندگی ائمه(ع) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارت‌بار آنان حتی در شیعیانشان پوشیده مانده است.

وی افزود: برخی مطالعات درباره موضوعاتی همچون سیاست‌گذاری اقتصادی و بهداشت و ... صورت گرفته اما باید برای تبیین آموزه‌های معصومین(ع) به خصوص در حوزه سیاست، مطالعه و پژوهش در زندگانی ائمه معصومین(ع) و به ویژه حیات سیاسی ایشان به گفتمان غالب تبدیل شود.

دربندی یادآور شد: بعد از اندیشیدن و تفکر و استخراج آموزه‌های معصومین(ع) می‌توان برای کاربردی کردن این آموزه‌ها در رفتارهای مسئولان و مردم قدم برداشت.

وی همچنین با اشاره به جایگاه ولایت در تحقق حماسه سیاسی اظهار کرد: ولایت فقیه در واقع در امتداد ولایت معصومین(ع) است و مردم ایران اسلامی نیز در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی رابطه عقلی و عاطفی با این موضوع پیدا کرده‌اند و هر جا رهبر معظم انقلاب موضعی گرفته‌اند با بصیرت حاضر شده‌اند و به ندای معظم له لبیک گفته‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرزی راز و جرگلان اضافه کرد: امسال هم ایشان با درک شرایط حساس ایران و منطقه طبق سال‌های گذشته سال را به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مطرح کردند و آنچه در تحقق شعار اهمیت دارد موضوع ولایت‌پذیری مردم است و می‌توان گفت ولایت‌پذیری مردم راه تحقق حماسه سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک در حضور حماسی و آگاهانه مردم در انتخابات نیز رهبر معظم انقلاب نقش اصلی را داشته‌اند.

انتهای پیام/63002/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول