اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس:

تامین زیرساخت و جذب سرمایه‌گذار وظیفه اصلی دولت است

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: وظیفه اصلی هر دولتی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز کشور است و سپس باید گام دوم را در مورد جذب سرمایه‌گذار برداشت.

تامین زیرساخت و جذب سرمایه‌گذار وظیفه اصلی دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمال فیروزآبادی بعد از ظهر امروز در گردهمایی بخشداران و کارشناسان امور شوراهای فرمانداری‌های استان فارس اظهار داشت: اگر دولت به سمت فعالیت اقتصادی یا تصدی‌گری برود از وظیفه اصلی خود که ایجاد زیرساخت است، عقب می‌افتد.

وی افزود: برق، جاده، فرودگاه، بنادر، گاز و انرژی‌های دیگر زیربنای هر توسعه‌ای هستند و در 30 سال گذشته اگر چه در این زمینه خدمات بسیاری توسط نظام انجام شده اما هنوز جای کار فراوان وجود دارد.

فیروزآبادی اضافه کرد: بعد از تدارک زیرساخت است که سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد و در مناطقی که زیرساخت‌ها تکمیل شده مسئولان باید گام دوم خود را در مورد جذب سرمایه‌گذار بردارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشداران، استانداران مناطق خود هستند و تمام وظایف استاندار را در حوزه‌ای کوچک بر عهده دارند.

فیروزآبادی تصریح کرد: دو سال پیش که من کار خود را در فارس آغاز کردم بسیاری از بخشداری‌ها در این استان با سرپرست اداره می‌شد یا بدون متصدی بود.

وی بیان کرد: پس از ساماندهی وضعیت بخشداری‌ها، انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با امنیت و سلامت کامل برگزار شد و شوراهای اسلامی در فارس قوت گرفتند.

وی با اشاره به تلاش بخشداران برای دعوت از افراد قوی برای تشکیل شوراهای اسلامی، ابراز داشت: تشکیل هیئت‌های اجرایی برای برگزاری به نحو احسن انتخابات، کار مشکلی بود که با همدلی مسئولان فارس انجام شد.

این مسئول در ادامه گفت: در مباحث سیاسی بخشداران باید با تعامل قوی کار را پیش ببرند و ضمن این تعامل از قانون عدول نکنند.

وی بر لزوم تدوین طرح جامع بخش تاکید کرد و افزود: با استفاده از اسناد بالادستی و مطالعات قوی باید مشخص شود که هر بخش در 10 سال آینده به چه سمتی می‌رود و امکانات و مزیت‌های نسبی توسعه و نقائص کار چه مواردی است.

بخشداران با موضوعات شخصی برخورد نکنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در ادامه این نشست، گفت: طرح هادی روستاها باید با قوت اجرا شود و حتی اگر اشکالاتی در آن وجود دارد، باید موارد مورد بحث رفع و کلیت کار پیگیری شود.

وی افزود: با موضوعات نباید برخورد شخصی شود و در مورد ساخت‌و‌سازها قانون بر منافع فردی افراد اولویت دارد.

فیروزآبادی ادامه داد: گاه در مواردی به سبب آن‌که فردی بیان کرده مشکلات بزرگی دارد قانون رعایت نشده و مشکلات بزرگی برای صدها نفر به وجود آمده است.

وی در این زمینه مثالی ذکر کرد و گفت: در جاده سپیدان در گویم حریم جاده در مواردی رعایت نشده و ساخت چند مغازه ساعت‌ها ترافیک فعلی را رقم زده است.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: گاه برای درست کردن دوباره یک بی‌قانونی باید چند برابر هزینه کرد.

این مسئول اضافه کرد: بنابر تحقیقات ساعت‌ها معطل ماندن در ترافیک منجر به آن می‌شود که رانندگان پس از خروج از ترافیک عقده‌گشایی کرده و با سرعت غیرمجاز حرکت کنند که همین امر امکان تصادف را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: ترافیک گویم تاکنون حوادث بسیاری را رقم زده و گاه به سبب اینکه امکان رسیدن آمبولانس و خودروی امداد وجود نداشته کسانی جان خود را از دست داده‌اند که در این مسئله افرادی که ساخت‌و‌ساز غیرقانونی را پذیرفته‌اند، سهیم هستند.

فیروزآبادی بیان کرد: مدیر باید گاه با قاطعیت «نه» بگوید و در برابر بی‌قانونی مقاومت کند.

تاکید بر لزوم تامین منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها دیگر موردی بود که فیروزآبادی در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: زیبایی شهرهای زیبا نتیجه تدبیر، پایداری و تعامل مدیران در سال‌های پیش است.

وی ابراز داشت: در برخی مناطق یک کار تولیدی یا صنعتی عارضه‌ای را ایجاد کرده و بخشداران باید تا می‌توانند به گونه‌ای مدیریت کنند که این اتفاق نیافتد و اگر افتاد باید عوارض رفع مشکل از آن واحد تولیدی و صنعتی، تمام و کمال دریافت شود.

به گزارش فارس، در این گردهمایی محسن کوشش‌تبار معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، محسن اردکانی معاون امور عمرانی استاندار فارس، یحیی صادقی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری فارس، حسین فیاض‌پور رئیس ستاد مدیریت بحران فارس و جمع دیگری از مسئولان این استان حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول