اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

هر رکودی در امور اجرایی که موجب ناامیدی مردم شود قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر رکودی در فعالیت‌های اجرایی که موجب ناامیدی مردم شود قابل قبول نیست، گفت: ما با یک‌سری مشکلات بودجه‌ای مواجهیم، حال اگر دلسردی و بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری در امور اجرایی را هم به آن اضافه کنیم مشکلات چند برابر می‌شود.

هر رکودی در امور اجرایی که موجب ناامیدی مردم شود قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تاکید بر اینکه مدیران استان اهتمام بیشتری در پیگیری امور اجرایی داشته باشند، افزود: همه مدیران در قبال خروجی دستگاه‌های تحت امر خود مسئول هستند و عملکرد آنها به دقت رصد می‌شود، مردم هم در این خصوص توجه کافی دارند.

وی با اشاره به محدودیت تخصیص بودجه و منابع، خاطرنشان کرد: این شرایط خواه ناخواه وجود دارد، همچنان که سال قبل هم وجود داشت، البته سال قبل ما حادثه زلزله را هم داشتیم که مجبور شدیم تمام منابع خود را به نحوی در مناطق زلزله‌زده هزینه کنیم تا بتوانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: محدودیت منابع ایجاب می‌کند که بودجه را در موضوعاتی هزینه کنیم که اولویت بسیار بالایی دارد و عدم توجه به آنها ممکن است مردم را در مخاطره قرار دهد.

وی افزود: حتما مدیران استانی توجه کافی خواهند داشت که در هزینه بودجه و منابع، اولویت‌های ویژه را در نظر بگیرند و از هزینه‌های غیرضروری اجتناب کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اهتمام ویژه دستگاه‌های استانی را در موضوع مبادله موافقت‌نامه تخصیص بودجه و تهیه و تنظیم بودجه سال 93 خواستار شد و بر پیگیری این موضوعات از طریق دستگاه‌های ملی و ارتباط با نمایندگان مجلس برای استفاده بهتر از امکانات تاکید کرد.

وی با اشاره به مصوبات اقتصادی هیئت دولت، اظهار کرد: 12 مصوبه هیئت وزیران به ویژه بندهای مربوط به حمایت از تولید و تمرکز بر موضوع کشاورزی، نویدبخش توسعه تولید و رفع محدودیت‌ها بوده و حاکی از این است که دولت یک‌سری واقعیت‌ها را قبول کرده و این موضوعات را جانانه تعقیب می‌کند.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه نحوه عرضه و تقاضا را باید بازار تنظیم کند، افزود: این یک موضوع بدیهی است که همه باید آن را قبول کنیم؛ آزادسازی قیمت خودرو هم نشان می‌دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت به این نتیجه رسیده است و مشابه این اقدام باید در مورد سایر محصولات و تولیدات نیز انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید در هیئت دولت، گفت: همه این موضوعات امیدوار کننده است و حتما مسئولان دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید، این موضوعات را برای دلگرم کردن مردم مورد توجه قرار می‌دهند.

10.5 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به آذربایجان شرقی تخصیص یافته است

وی با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان استان در خصوص سهم پایین آذربایجان شرقی از منابع صندوق توسعه ملی، افزود: این اظهارات نشان می‌دهد که دستگاه‌های ما در خصوص ارتباط با نمایندگان و انتقال مطلب به آنها توجه کافی ندارند چرا که 10.5 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به آذربایجان شرقی تخصیص یافته و این میزان بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

نباید نقاط قوت ما به نقاط ضعف ما تبدیل شود

علیرضابیگی با بیان اینکه نباید نقطه قوت ما به عنوان نقطه ضعف محسوب شود، گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند در خصوص استفاده بیشتر استان از منابع صندوق توسعه ملی کمک کنند، چرا که در این خصوص سهمی برای استان‌ها تعیین نشده و هر استانی که ظرفیت داشته باشد می‌تواند بیشتر از این منابع استفاده کند.

وی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی دولت‌های نهم و دهم، خاطرنشان کرد: ارزیابی صورت گرفته در سفر چهارم هیئت دولت به آذربایجان شرقی نشان داد که ما کارنامه خوبی در این خصوص داریم و شاخص‌های ما از متوسط کشوری بالاتر است.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، 23 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و هفت مورد از مصوبات کارگروه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری استان به تصویب رسید.

انتهای پیام/60001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول