اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ورزش در مسیر توسعه آذربایجان‌شرقی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ورزش و تربیت‌ بدنی در مسیر توسعه آذربایجان‌شرقی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است.

ورزش در مسیر توسعه آذربایجان‌شرقی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی چهارشنبه‌شب در مراسم افتتاح سالن سرپوشیده دوومیدانی شهید خسرو علی‌آبادی در تبریز، با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی یکی از شاخص‌های توسعه ورزش و تربیت‌بدنی استان است، اظهار کرد: این امکانات زمانی به منصه ظهور می‌رسد که قهرمانان و فرزندان ما بتوانند در میادین مختلف ملی و بین‌المللی، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند و قطعاً ورزشکاران استان این قابلیت را دارند.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی استان از 0.3 به بیش از 0.6 متر مربع در طول هشت سال گذشته، خاطرنشان کرد: ورزش و تربیت‌بدنی در مسیر توسعه آذربایجان شرقی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است.

علیرضابیگی افزود: فراهم کردن امکانات و تجهیزات ورزشی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در حوزه ورزش و تربیت ‌بدنی است؛ اما آن‌چه که این قابلیت‌ها و امکانات را اثربخش می‌کند دستاوردهایی است که قهرمانان ورزشی ما در میادین ملی و بین‌المللی کسب می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان در توسعه فضاهای ورزشی و عملکرد مثبت وی در مدیریت ورزش استان، تأکید کرد: قطعاً همدلی و وفاق مردم آذربایجان شرقی و ثبات و پایداری فضای استان، صحنه‌های به مراتب زیبا و پرافتخاری را رقم خواهد زد و ما به وجود جوانان خود که میادین ورزشی را به تسخیر درمی‌آورند افتخار خواهیم کرد.

در این مراسم که معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشت، از 10 نفر از قهرمانان و مربیان رشته‌های مختلف ورزشی با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.

رسول دریانی و مهدی بخشی از قهرمانان کشتی ناشنوایان جهان، حسین رضایی قهرمان بدمینتون پیوند اعضا، سجاد پیرای قره‌چمن قهرمان دوومیدانی ناشنوایان جهان، محمد اصلی عضو تیم فوتبال ناشنوایان کشور، یونس سرمستی قهرمان کشتی جوانان آسیا، محمد سرمستی مربی کشتی، مصطفی غیاثی قهرمان کشتی جوانان جهان، عطا اسدی قهرمان دوومیدانی نوجوانان آسیا و ایوب دادروان مربی دوومیدانی نفراتی بودند که از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

بزرگ‌ترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی استان سالن شهید "خسرو علی‌آبادی" در 6 هزار متر مربع فضای ورزشی با اعتبار 27 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی پس از 16 سال به بهره‌برداری رسید.

سالن سرپوشیده دو و میدانی شهید "خسرو علی‌آبادی" قهرمان دو 100 متر کشور در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع و با 27 میلیارد ریال ساخته شده است.

کار ساخت این سالن ورزشی از سال 76 آغاز شده بود و با اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت در سال 91، امروز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/60002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول