اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

تعطیلی امر به معروف مسلط شدن اشرار را به دنبال دارد

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تعطیل شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا اشرار بر جامعه حاکم شوند.

تعطیلی امر به معروف مسلط شدن اشرار را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری در پنجمین جلسه شورای شهر اردبیل در دروه چهارم اظهار داشت: این وظیفه خطیر همگانی است تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر که  توصیه شده قرآن، سیره پیامبر (ص)، ائمه اطهار، تاکید و سفارش امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب، صلحا ، شهدا و صدیقین است به معنای واقعی ارائه شود تا در انجام این وظیفه خطیر بتوانیم اهداف متعالی خود را در این راه محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد‌: اقامه این فریضه واجب الهی به مانند نماز و حتی بالاتر از آن تکلیفی شرعی و اجتماعی است که همه باید با ارج نهادن به سلامت جامعه نسبت به انجام آن همت کنند.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت‌: اخیراً خبری در رسانه‌ها منتشر شد که در قم به آیت‌الله توکل به خاطر ادای این فریضه واجب الهی تعرض و هتک حرمتی صورت گرفته است که امیدواریم با رویکرد صحیح همگانی به واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر جلوی چنین حرکت تعرض‌آمیز اشرار گرفته شود تا شاهد جسارت به ساحت مبلغان، روحانیون و آمران به معروف و ناهیان از منکر نباشیم.

سرداری یادآور شد: جسارت اشرار به حدی رسید که به آیت‌الله توکلی تنها به خاطر امر به معروف لسانی و زبانی مورد تعرض جدی صورت گرفت که امیدواریم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در این زمینه برررسی‌های خود را انجام داده و با جسارت‌کنندگان به ساحت این عالم وارسته برخورد کنند.

این مسئول ادامه داد: این شخصیت والاتبار تنها به وظیفه خود عمل کرده و هر‌گونه جسارت و تعرض اشرار به ساحت وی محکوم است چرا که جامعه به وجود تذکر‌دهندگان و اصلاح‌گرانی نیاز دارد تا بتوانند با قوت و قدرت از سلامت جامعه صیانت کرده و اجازه تعرض را ندهند.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه خطیر دینی و مکتبی همه ماست و اگر خدایی ناکرده این فریضه الهی تعطیل شود یقین داشته باشیم که امنیت و سلامت جامعه به خطر افتاده و اشرار بر جامعه حاکم می‌شوند.

سرداری افزود: نباید آمران به معروف و ناهیان از منکر از انجام فریضه دینی و عبادی امر به معروف و نهی از منکر احساس ناامنی و پشیمانی کنند بلکه بهتر آن است که برخورد سریع با تعرض‌کنندگان و اشرار از طریق دستگاه‌های امنیتی و قضایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کمال آرامش، امنیت و ایمنی جامعه در انجام این فریضه واجب الهی است و به خاطر امنیت و ضرورت این امر از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ام‌الفرایض نام برده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود گفت: در انجام این فریضه الهی به نظر می‌رسد که همه باید احساس تکلیف کنیم چرا که با کنار کشیدن و بی‌توجهی کردن به ادای این فریضه هیچ دردی درمان نمی‌‌شود.

انتهای پیام/62001/ش‌30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول