اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای قشر بسیج بانوان آبیک مطرح شد

از سبک زندگی غربی تا کم‌رنگ شدن امر به معروف در جامعه

در جلسه شورای قشر بسیج بانوان شهرستان آبیک از سبک زندگی غربی تا کم‌رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صحبت به میان آمد.

از سبک زندگی غربی تا کم‌رنگ شدن امر به معروف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، دومین جلسه شورای قشر بانوان بسیجی شهرستان آبیک پیش از ظهر امروز با حضور بانوان بسیجی و نخبگان این شهرستان با موضوع «صله رحم» در دفتر حوزه مقاومت بسیج فاطمة‌الزهرا (س) برگزار شد.

شورای قشر بسیج بانوان که با هدف کمک به تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در ادارات و نهادهای دولتی تشکیل شده در قالب بررسی آسیب‌های اجتماعی مختلف مانند حجاب و عفاف، اعتیاد، مسائل خانوادگی، رفتارهای اجتماعی و موضوعات دیگر جلسات متعددی را برگزار می‌کند.

زهرا حبیب‌وند مربی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین شهرستان آبیک در این جلسه با اشاره به اهمیت صله رحم از دیدگاه اسلام گفت: طبق روایات وارده، قطع‌ رحم علاوه بر ابتلای انسان به نقمت‌ها و فقر و تنگدستی سبب ارتکاب انسان به گناه کبیره و فنا و نابودی سریع انسان می‌شود.

وی افزود: در حدیثی آمده است که «برای صله رحم یک سال راه بروید» و یا در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که «در دنیا صله رحم کنید گرچه با یک سلام کردن باشد» که این احادیث بیانگر اهمیت صله رحم و دوری انسان از قطع رحم است.

این مربی رعایت نکردن خطوط و حد مرزهای روابط بین زن و مرد و ایجاد مشکلات حقوقی را سبب کم‌رنگ شدن صله رحم در جامعه ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تغییر سبک زندگی و نزدیک شدن خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، متأسفانه شاهد ورود مقوله‌ها و سبک‌های زندگی غربی در جامعه هستیم.

شهنار ذوقی عضو شورای قشر بسیج بانوان شهرستان آبیک نیز در این جلسه با اشاره به کم‌رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: اگر این فریضه الهی در جامعه نهادینه شود سبک زندگی اسلامی خود به خود در جامعه جاری و ساری می‌شود.

وی با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان اضافه کرد: مادران باید برای تربیت دینی و اسلامی فرزندان خودشان عامل به سخنانی باشند که به فرزندان می‌آموزند تا کلامشان در آنان نفوذ کرده و تأثیرگذار باشد.

این عضو خاطرنشان کرد: انسان باید در هر کاری رضایت الهی را در نظر داشته باشد و با خدای متعال معامله کند.

ذوقی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر کوچک و بزرگ نمی‌شناسد بنابراین باید با ادبیات خاص، زبان لین و عامل به عمل بودن این فریضه الهی را در جامعه نهادینه کرد.

در این جلسه اعضای قشر بانوان بسیج و نخبگان شهرستان آبیک تشریفات، تجملات، تبعیض بین فرزندان دختر و پسر، تقسیم ارث به وراث و کم توجهی به دختران در اختصاص ارث، غیبت کردن، کینه و حسد، بزرگ‌نمایی خطاها و پرتوقع بودن را از دلایل کم‌رنگ شدن صله رحم در جامعه برشمردند.

نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ساده‌زیستی، حسن اخلاق، بخشش و گذشت، دوری از سخنان تلخ و گزنده، بررسی نقطه ضعف‌ها با حضور خانواده‌ها، دوری از چشم و هم‌چشمی، صبر و حلم و بردباری، تقسیم ارث بین دختر و پسر بر اساس مبانی قرآنی و اسلامی، چشم‌پوشی از خطاهای دیگران و صیقل دادن قلوب برای خدا از جمله راهکارهایی بود که از سوی اعضای شورای قشر بانوان بسیج و نخبگان برای افزایش صله رحم در جامعه ذکر شد.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول