اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد‌

طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی در مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت متوقف نشدن فروش تارج‌گونه منازل سازمانی جیرفت صبح یکشنبه هفته آینده طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی را برای روشن شدن موضوع ‌در مجلس مطرح می‌کنم.

طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فروش منازل سازمانی شهر جیرفت اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کرده ‌‌تا منازل سازمانی خود را در مناطق برخوردار به فروش برساند که این شهر نیز جزو این مناطق محسوب می‌شود.

عارفی تصریح کرد: مدیرکل راه و شهرسازی منطقه جنوب کرمان بر اساس این قانون اقدام کرده، اما این اقدام نه تنها به نفع مردم شهر جیرفت نیست، بلکه علیه منافع آنان است بر همین اساس ما پیگیری‌های زیادی در راستای توقف این امر انجام داده‌ایم.

وی افزود: مقرر شده بود که با توجه به نیاز ضروری مردم این منازل جزو فضای سبز محسوب شوند و نظر استاندار هم در این زمینه موافق است و باید در طرح تفصیلی شهر گنجانده شود.

باید هر چه سریع‌تر جلوی حراج تاراج گونه منازل سازمانی شهر جیرفت گرفته شود

عارفی قیمت کارشناسی برخی از این واحدها را 140 میلیون تومان ذکر و عنوان کرد: اما قیمتی که اداره کل بر روی آنها درج کرده، 61 میلیون تومان یعنی زیر قیمت دو برابر این مبلغ است، بنابراین باید هر چه سریع‌تر جلوی حراج تاراج گونه منازل سازمانی شهر جیرفت گرفته شود.

برخی بسیار قلدرمأبانه و غیرمسئولانه دست به این کار زدند

وی ابراز داشت: در پی تماسی که با وزیر راه و شهرسازی گرفته شد، ایشان دستور دادند که بدون هماهنگی با نماینده این شهر هیچ گونه کاری در این زمینه صورت نگیرد، اما با ابراز تأسف برخی بسیار قلدرمأبانه و غیرمسئولانه دست به این کار زدند.

این عدم تمکین از مافوق نشان دهنده مسائل پشت پرده‌ای است

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این عدم تمکین از مافوق نشان دهنده مسائل پشت پرده‌ای است که وجود قیمت‌های بسیار نازل این منازل به خوبی گویای آن است که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

عارفی با اشاره به اینکه قیمت پایه برخی از این منازل که در نبش بولوار قرار دارند، 800 میلیون تا یک میلیارد تومان کارشناسی می‌شود، بیان داشت: اما بالاترین قیمتی که برای این منازل در نظر گرفته شده، 400 میلیون تومان است.

برخی از این منازل به افراد خاص فروخته شده است

وی با بیان اینکه برخی از این منازل به افراد خاص فروخته شده است، اذعان داشت: اگر این کار مزایده بوده، چرا به کارمندان دولت و آن هم به طور تصادفی به همسران دو نفر از مسئولان داده شده است.

عارفی با اعلام خبر توقف مزایده منازل سازمانی شهر جیرفت خاطر نشان کرد: با آخرین پیگیری‌های انجام شده، وزیر به آن‌ها دستور عدم فروش منازل را صادر کرده است تا طی جلسه‌ای با معاون وزیر این مسئله بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در این منطقه کارهای بسیاری از این قبیل انجام داده است، اظهار داشت: در زمان مناسب این مسائل را با وزیر راه و شهرسازی مطرح و پیگیری می‌کنم.

هرگز در دفاع از منافع مردم و تاراج بیت‌المال سکوت نمی‌کنم

عارفی با تأکید بر اینکه هرگز در دفاع از منافع مردم و تاراج بیت‌المال سکوت نمی‌کنم، تصریح کرد: سیاست و استراتژی من سکوت فعال است به طوری که بدون رسانه‌ای کردن مطالب با قدرت آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت متوقف نشدن فروش تارج‌گونه منازل سازمانی جیرفت صبح یکشنبه هفته آینده طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی را برای روشن شدن موضوع ‌در مجلس مطرح می‌کنم.

انتهای پیام/80001/ش40/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول