اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد فارس‌شناسی:

جامعه پویا به الگوهای زنده نیاز دارد

رئیس بنیاد فارس‌شناسی گفت: جامعه پویا به الگوهای زنده نیاز دارد.

جامعه پویا به الگوهای زنده نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منصور طبیعی امشب در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و مفاخر استان فارس که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، اظهار داشت: فرهیختگان و بزرگانی در راه اعتلای فارس قدم برداشته‌اند که در توسعه علمی و اجتماعی این دیار سهم بسزایی داشته‌اند.

دبیر همایش چهره‌های ماندگار و مفاخر استان فارس افزود: تجلیل از مفاخر این استان بر اساس دو شاخص عمومی و تخصصی صورت گرفت که شاخص عمومی مواردی مانند سن، محل تولد و سکونت و شاخص تخصصی ابداع، اختراع، اکتشاف، دارا بودن آثار علمی، تاسیس اماکن و نهادهای علمی و تحقیقاتی، اخذ نشان‌های معتبر علمی داخلی و خارجی و ... را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: در مواردی نیز بر این شاخص‌ها استثنا وارد شد و افرادی که اقدامات ارزشمندی در خدمت به فارس انجام داده و حداقل 10 سال در این استان سکونت داشته‌اند، در فهرست قرار گرفتند.

طبیعی اضافه کرد: در ابتدا قرار بود که تنها مفاخر حوزه‌های فرهنگی و ادبی و علمی مورد تجلیل قرار گیرند که در ادامه راه مفاخر ورزشی، خیران و مفاخر عرصه‌های کشاورزی و صنعتی نیز بدان افزوده شد.

به گفته وی، بزرگداشت مفاخر احترام مقام هنر، علم، صنعت و خدمت است و در الگوسازی برای مردمان یک کشور و به ویژه جوانان نقش مهمی دارد.

به گزارش فارس، در این همایش ضمن رونمایی از تمبر مفاخر و چهره‌های ماندگار فارس، 24 چهره ماندگار این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

بی‌تردید چهره‌های شاخص دیگری در سطح این استان و شهر پرآوازه شیراز حضور دارند که شاید از ذهن برگزارکنندگان این مراسم دور افتاده‌اند.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول