اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

رونمایی از تمثال شهید هادی باغبانی در مازندران

از تمثال شهید هادی باغبانی مستندساز ایرانی شهید شده در سوریه در مرکز مازندران رونمایی شد.

رونمایی از تمثال شهید هادی باغبانی در مازندران

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی سینما و بزرگداشت یاد و خاطره شهید هادی باغبانی از هنرمندان مستندساز مازندران که با حضور مدیران حوزه هنری مرکز و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده این شهید و جمعی از فیلمسازان و مدیران و کارکنان سینماهای در مدیریت حوزه هنری مازندران در آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد، از تمثال این شهید نیز رونمایی شد.

تمثال شهید هادی باغبانی توسط هنرمندان گرافیست واحد تجسمی حوزه هنری مازندران طراحی و اجرا شد و با حضور پدر این شهید هنرمند رونمایی شد.

همچنین در این مراسم سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران نیز به نام شهید هنرمند هادی باغبانی نامگذاری شد و با تقدیم لوح یادبود و هدایایی از سوی برگزارکنندگان این مراسم از خانواده شهید باغبانی تجلیل شد.

*سینما رسانه فرهنگی موثر است

رئیس حوزه هنری مازندران نیز در این مراسم با قدردانی از خانواده شهید باغبانی که اجازه میزبانی چنین یادمانی را به حوزه هنری دادند، گفت: ارزش زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

سینا دلشادی با اشاره به چرایی تقدیر از این شهید مستند ساز در روز گرامیداشت سینما بیان داشت: ما با این کار می‌خواهیم این پیام را به جامعه منتقل کنیم که سینما هنری فاخر است که با آن پیام‌های ارزشی خود را اراده می دهیم.

وی افزود: سینما برای ما تنها فضای سخت‌افزاری نیست که مردم فقط بیایند فیلم ببینند، بلکه یک رسانه فرهنگی موثر است.

دلشادی با بیان این نکته که هیچ ارزشی بالاتر از شهادت نیست، تصریح کرد: منصب شهدایی که از حرم حسینی دفاع کردند، مثل حضرت ابوالفضل (ع) است که مدافع گل‌های باغ امام حسین (ع) بود.

انتهای پیام/86018/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول