اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان صدا و سیما:

جریان تکفیری خطرناک‌تر از توطئه‌های شرق و غرب است

قائم مقام سازمان صدا و سیمای کشورمان گفت: جریان سلفی تکفیری جریان خطرناکی است که از جهاتی خطرناک‌تر از توطئه‌های شرق و غرب است.

جریان تکفیری خطرناک‌تر از توطئه‌های شرق و غرب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سومین روز شهادت شهید هادی باغبانی که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهید هادی باغبانی مستندساز متعهد جوان ایرانی بود که در انجام رسالتش به وظیفه خود به نحو شایسته‌ای عمل کرد و در این راه جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه شهید باغبانی به عنوان سمبل باید سرمشق همه افراد باشد، ادامه داد: اگر چه شهید باغبانی سابقه زیادی از حیث هنری نداشت اما همکاری او با گروه فتح‌المبین و مستندسازی‌اش از او شخصیتی ساخته بود که همواره به دل خطر می‌رفت و در هنگام مأموریت نیز به دنبال این بود که وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد.

این مسئول به نقل یکی از همرزمانش تصریح کرد: گاهی اوقات ایشان در مناطق جنگی سوریه دست به کار خطرناکی می‌زد که ما مانع او می‌شدیم و او در جواب شهدای دفاع مقدس را مثال می‌زد و می‌گفت اگر من در آن روز نبودم تا به کشورم و اسلام خدمت کنم امروز می‌خواهم با سلاح دوربینم حقایق را آنچه هست نشان دهم تا دین خود را به ارزش‌های اسلام، انقلاب و مردم سوریه ادا کنم.

موسوی‌‌مقدم اذعان داشت: این شهید معنوی به دیار فتح هجرت کرد تا در آنجا بسیاری از حقایقی را که در پشت پرده‌ها مانده و برای جهان روشن نشده بود بازگو کند.

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از شهید باغبانی به عنوان مجاهد فی سبیل الله یاد کرد و متذکر شد: امروز یکی از کارآمدترین سلاح که می‌تواند برای بیان حقیقت در دنیا مؤثر باشد، سلاح رسانه‌ای است.

وی افزود: بسیاری از آنچه در قالب مستند ساخته می‌شود در فکر و جان نسل امروز به عنوان سندی در اسناد رسانه می‌ماند و در آینده‌ای نه چندان دور، چهره خبیث استعمارگران نوین را برملا و روشن می‌کند.

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان همواره دنبال این بوده‌اند که یک عامل ضد وحدت را به جهان اسلام تزریق کنند یا این‌که در بدنه جهان اسلام رخوتی ایجاد کنند، گفت: بهترین گزینه برای این منظور آن بوده که آدم‌هایی از جنس خود مسلمان‌ها را به میدان مقابله بیاورند چون اگر از خارج یک عامل نامطلوب را مطرح می‌کردند مسلمانان به ‌آسانی و با استحکام بیشتری مقاومت نشان می‌دادند.

این مسئول با اشاره به جریان سلفی تکفیری تصریح کرد: جریان سلفی تکفیری جریان خطرناکی است که امروز در جهان اسلام وجود دارد و در حال گسترش است و این جریان خواستگاهش مکتب اسلام و آموزه‌های دینی است اما از جهاتی خطرناک‌تر از توطئه‌های شرق و غرب است.

موسوی‌مقدم بیان داشت: این جریان به ظاهر اسلامی اما بسیار کهنه‌پرست و تقلید کورکورانه از افرادی است که در لباس دفاع از سنت، در عمل در مسیر منافع غربیان گام بر می‌دارند.

وی یادآور شد: افرادی با نگاه متحجرانه و خوارج‌گونه آن هم در قرن 21، قرنی که اسلام می‌تواند به عنوان مهم‌ترین مدیر در معاملات سیاسی و فرهنگی مطرح باشد مانند خاری بر چشم اسلام ناب قرار گرفته و همچنان به دنبال اهداف شوم خود است.

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه غربی‌ها برای جلوگیری از نظام‌سازی جنبش‌های جدید بیداری اسلامی لازم دیدند که در مقابل وحدت شیعه و سنّی تفرقه ایجاد کنند، گفت: آنها فهمیدند دیگر با حضور نظامی نمی‌توانند اهدافشان را دنبال کنند به این منظور جریان متحجرانه‌ای را بلند کردند و با این کار می‌خواهند مسلمانان را مشغول همدیگر کنند و در واقع جلوی یکپارچه حرکت کردن آنها را بگیرند.

موسوی‌مقدم با بیان اینکه دشمن خطرناک‌ترین سلاح را علیه ما به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: جهان اسلام هم از بسیاری از توطئه‌ها اطلاعات کمی دارد و مردم نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است.

وی با تأسف از اینکه بسیاری علمای اهل سنت یا گمراه شده‌اند یا نشسته‌اند و تماشگر حوادثی که اتفاق می‌افتد هستند، اذعان داشت: یکی از بهانه‌های مهم علمای اهل سنت برای بکارگیری حربه تکفیر علیه شیعیان بحث غلو در مورد ائمه اطهار است.

این مسئول ادامه داد: بیداری اسلامی که می‌رفت آموزه‌های قرآنی و دینی را احیا کند دچار چالش‌هایی شده است و به نظر می‌رسد امروز مهم‌ترین رسالت ما شناخت جریان سلفی و تکفیری و جلوگیری و مراقبت از آنچه آنها می‌گویند، است،

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: شهید باغبانی به دنبال نشان دادن برداشت‌های غلط و ثبت صحنه‌هایی بود که به نام اسلام در حال توسعه بود و به عرف، جان و ناموس مسلمانان رحم نمی‌کند.

موسوی در پایان گفت: اینجاست که نقش یک مستندساز متعهد و جوان ایرانی بر تارک تاریخ جهان ثبت خواهد شد و نام او هیچ وقت از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/86010/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول